• MsNL

Flygrädd!

Vi kommer att gifta oss om lite mindre än 3 veckor och min m2b har utövat lite påtryckningar angående att bestämma oss för en bröllopsresa i höst. Problemet är att jag är så himla flygrädd!! Tror på allvar att det kommer gå åt pipan och planet kommer krasha, så jag vill inte alls ut och flyga. Han å andra sidan vill till Bali eller nån annanstans långt bort. (Jag skulle gärna ta mig till Japan om det inte var för flygandets skull...)

Jag skulle gärna vilja säga ja och att vi bokar, men jag vill verkligen inte flyga. Jag är en mespropp, det vet jag. Men hur kommer man över sin flygrädsla?? :(

• Svar på tråden Flygrädd!
  • MsNL

Jo jag vet att det är troligare... Problemet är nog att man åker bil oftare, vilket gör att man är vanare vid det. Och eftersom det aldrig händer nåt tror man att det är säkrare....typ.

• MsNL

@empa83: Jag känner igen mig i det du berättar. Kommer ihåg hur jag stod i kön för att gå på planet och hur jag inte kunde andas... Jag har flugit efter det också, fast med lugnande... Det hjälper! En sup eller två skulle nog också funka, haha.

@Katarina Michael: Jo jag vet att det är störst risk vid start och landning och vi brukar alltid sitta nära någon av utgångarna. Jag hade nog hållt med om att det var säkert med flygplan om det inte var för att det ändå poppar upp i nyheterna då och då. Senast var det på vår flygplats här i stan som de fick avbryta en uppstigning och tvärbromsa eftersom de märkte att nåt var fel. Min m2bs jobbarkompis var på det planet...

@Kattpoet: Jag skulle nog behöva prata med någon om det här, det har du alldeles rätt i. Måste ju få ordning på det!

@Gorgeousnes: Sobril vet jag inte vad det är, lugnande eller sömnmedel? Jag håller i alla fall med om att det är bra att sova när man ska flyga :)

Ska se om man kan få tid nånstans alternativt att de skriver ut nåt lugnande så att vi i alla fall kan komma iväg. Haha, får väl ta lugnande när vi ska boka också isåfall. Tack för era svar :)

Svar på tråden Flygrädd!