Flygrädd!
Jag är också flyrädd, gråter och vill inte gå på. har en förmåga att göra slut kvällen innan också i ett försök till att slippa;) jag flög första gången när jag var 15 och visste inte då att jag var flygrädd. När alla gått på satt jag kvar utanför å skrek... jag och min syster fick då inte sitta brevid varandra när de väl fick på mig och det gjorde ju inte det hela bättre....
jag faktiskt bara bestämmde mig för att jag skulle göra det, men nu efter 12 år är det lika hemskt varje gång! det som gör det lite lättare för mig är att jag vet att hemresan inte är några problem. Min flyrädsla grundar sig i att jag inte vill lämna min familj hemma, är väldigt rädd att något skall hända dem när jag är borta, men bara när jag flyger. Har pratat med psykolog om detta. Jag flyger ca 4-5 gånger per år då jag älskar att resa, men jag mår väldigt dålig var gång. Har även panikångest som inte blir bättre när jag flyger.
Bestäm dig bara! det är INTE farligt! när man väl är uppe är det fantastiskt. Ta en sup innan också det gär jag;)