• Katarina Michael

Släkten är värst!!!! (Långt)

Suck, behöver verkligen skriva av mig!

Min mamma erbjöd för första gången någonsin att göra en sak dessutom till bröllopet ihop med min sambos mamma.

Planera ihop de men min sambos mamma. Men då kan inte min mamma så tidigt (trots de var hon som föreslog de datumet), anledning är att min syster kommer dagen innan och sova över och därför inte kan tidigare.

Min syster kommer ju trotsa allt dagen innan.. Alltid är de min syster hit och dit, aldrig någonsin prioteras jag upp. Blev riktigt jävla glad när min mamma kom med föreslaget, änteligen gör mamma något för mig, för sen bara skita i mig. Mamma har ju sagt rakt ut att hon inte tänker hjälpa oss på bröllopet, trots hon hjälpte min syste på hennes (och då var mamma ändå sjuk, hon hade permission från sjukhuset) Blir bara så jävla besviken, för just bröllopet har fört många känslor omkring min familj upp på ytan. Ibland känns de som min mamma hatar mig, som jag inte är önskad. Så bara skiter hon i mig.

Nu blev de ännu mer stul....

När min syster fick reda på att mamma bokat med mig oxå skulle hon oförskämt nog bjuda in sig själv med sina 3 jättejobbiga ungar. Jag förklarade att mamma redan skjutit upp tiden pga min syster och skulle då min syster även komma dit så skulle de bara handla om henne och henne och henns ungar.

Försökte få min syster att förstå att detta är viktigt för mig och hintade henne om att hon kanske ska avboka sina planer med mamma för min skulle, eftersom hon kan komma över vilken dag som helst. Men nej vad gör min syster då jo hon ringer och beklagar sig för mamma så nu kommer mamma bara över på middag för sen åka hem för att umgås med min syster och inte alls umgåsmed m2b föräldrar och så som mamma själv föreslog. Trots att m2b föräldrar var skeptiska så tackade dem ja för vår skull (dem skulle göra vad som helst för sina barn).

Trots vi rakt ut sagt till min syster hur vi känner de så hånskarttar hon oss i ansiktet "hörde jag och barnen inte var välkomna hos er i morgon, synd för vi ska vara hos mamma och jonas hela helgen" när m2b skrev att de var dålig planering av min mor skriver hon "men de är lungt mamma kommer till er och äter middag".

Min syster påstår att mamma inte trodde de blev något av för jag inte hört av mig, vilket är fel för jag försökte nå dem men fick inte tag på dem dagen innan min syster och hon bestämmde. Jag ringde dessutom och bestämde med min mammam samma dag som min syster bestämt, då hade ju mamma kunnat ändra sina planer med min syster kan man ju tycka. Men framför allt så varför kollar man inte om man redan bokat något, innan man bokat något annat även om man tror de blir något av?

Gör jag fel som ställer min mor mot väggen och säger antingen kommer du när dem andra kommer och bryr dig om mig och priotera upp mig eller så behöver hon inte komma alls och att jag då tänker förklara för Michaels föräldrar varför vi ställer in. Att för oss är de inte okej att bara komma på middag när Michaels föräldrar kör 1,5h enkel resa för att komma för träffa min mamma?

• Svar på tråden Släkten är värst!!!! (Långt)
  • Optimia
    mittid skrev 2010-07-16 17:28:28 följande:
    Tror att de flesta som behandlar sina barn illa/orättvist själva har obearbetade mer eller mindre tramatiska upplevelser med sig från sin uppväxt... inget att skylla på men det är en förklaring till att de inte själva vill se hur usla de är som föräldrar!

Jag håller med dig!

Min pappa är väldigt strängt uppfostrad och minsann ett barn av tiden "barn ska synas men inte höras", och är överhuvudtaget väldigt dålig på att sätta sig in i någon annans känsloliv. Han har heller inga syskon och har nog inte haft det så lätt i sin barndom alla gånger.

För mig är det en liten tröst att han är som han är pga den uppfostran han fått, som du skriver är det ingen ursäkt men ändå en förklaring.

• Kattpoet

Ställ din mor mot väggen.

Jag gjorde det med min och det blev bättre.

Min mamma presenterar aldrig mig som sin dotter men min fostersyster gör hon det med och eftersom jag inte ser ut som mina äldre systrar  tror folk att jag är deras kusin.

Detta har på gott länge och när min mor tillslut lyssnade på mig  så försökte hon bli vän, så mycke att hon på bröllops dagen  vägrade prata med mina syskon som var i Sverige , vi gifte oss i Skottland.

Skall sägas  jag blev mycket förvånad, det var första gången jag kände mig speciell i min mammas ögon.

• Katarina Michael

Tack alla, jag ställde henne mot väggen så hon kom och stannade hela kvällen och vi hade de vi hade de trevligt faktiskt.

Dock har jag inte höga förhoppningar att de vara länge men de var ändå något.

• giz83

katarina michael: men gud va skönt...vad sa hon då? förstod hon vad du menade? förstod hon att du blev ledsen över att hon valde din syster framför dig?

• Katarina Michael
    giz83 skrev 2010-07-20 10:40:11 följande:
    katarina michael: men gud va skönt...vad sa hon då? förstod hon vad du menade? förstod hon att du blev ledsen över att hon valde din syster framför dig?  
    Nja hon sa typ bara ja ja vi stannar väl hela kvällen då om de är de du vill.....Men hon stannade iallafall
  • giz83

meeehhhh!!

guud va arg jag hade blivit! hade nog inte velat att hon stannade hela kvällen om hon sa så där! usch... 

• MissWildcat

OOOO jag hade blivit vansinnig....jag hade ställt till med en jävla scen och sagt till henne att hon inte behöver komma,och frågat varför min syster är så himla mycket mer värd...stå på dig,jag hoppas det löser sig.Om det inte gör det så verkar du ha underbara svärföräldrar som stöttar dig

• giz83

misswildcat: jag håller med dig helt å hållet!! fan va arg ja hade blivit asså! *kokar av ilska*

• Kattpoet

Man får se det så här, det är alltid hon som förlorar.

• Katarina Michael

Tro mig jag blev arg på svaret men sen insåg jag att hon är sån och kommer alltid vara en som sätter sig själv förre alla andra. Jag är inte sån, jag är till och med lite för dum för mitt eget bästa.

Mamma verka, tror de eller ej, förstått att jag menar allvar denna gången, för hon ha nu tagit ledigt dagen innan för att kunna hjälpa oss, och de trodde jag aldrig hon skulle göra då hon sagt rakt ut att hon ine tänkte hjälpa oss. Så jag är glad, bara hoppas jag inte blir besviken nu bara.

Jag har verkligen världens bästa svärföräldrar!

• giz83

katarina michael: men det är ju framsteg iaf...=) o visst är det nog så att hon alltid kommer att vara så...synd tycker jag för det är som kattpoet sa, det är hon som förlorar på det. 

• evejo427

Jag känner igen detta sååå väl, dock inte med min mamma utan min mormor.
    Svaret jag fick när jag berättade för henne att vi skulle gifta oss sa hon
    "ja jag måste ju komma, jag var ju på din systers bröllop"

Då hade jag sån lust att säga att man måste inte komma om man inte ville men vågade inte, ångrar det fortfarande! Bra gjort när du ställde din mamma mot väggen!!!

Svar på tråden Släkten är värst!!!! (Långt)