Inlägg från: shakynose |Visa alla inlägg
  • shakynose

OK med kuvertpris för middag kvällen innan?

Nja, alltså så länge det är "frivilligt" att delta, och att ni gör det klart och tydligt i inbjudan, så ok. Jag är bara emot kuvertavgift om det är i samband med bröllopet på ett sätt som gör det svårt att avböja. Och som tidigare nämnts så kan det bli en väldans dyr historia för den som redan får åka en bit o så.

500kr är lite dyrt, och jag hade nog själv tvekat om jag skulle gå, men annars tycker jag att det är en jättetrevlig idé!

• shakynose

Angående själva kostnaden: Jämför med vad en middag för två brukar gå på när man går ut! Sällan blir notan 1000kr eller mer när jag och killen äter, och då brukar vi ändå ta i när vi väl går ut...

• shakynose
    havelina skrev 2010-07-16 18:04:33 följande:
    Jag förstår verkligen att det är mycket för många. Men 500 kr per person för trerätters på OK restaurang med två drinkar och två glas vin är väl ändå inte onormalt?
    Nej, säkert inte, vi brukar ju inte ta drinkar innan maten, och ibland delar man ju på efterrätt eftersom man blir så mätt. Brukar även dela på en flaska vin snarare än att beställa ett glas åt gången, men det är fortfarande mycket pengar som jag skulle tveka på att lägga ut om jag inte fick bestämma själv vad jag skulle äta ur menyn.

Det beror ju också på var man bor någonstans (har noterat att det är lite billigare att gå på restaurang här i Malmö), men jag tycker inte att det ska kosta mer att äta i ett stort sällskap om man har förbeställt än det gör när man går ut själv. Kan ni inte pruta ner det lite?

Svar på tråden OK med kuvertpris för middag kvällen innan?