OK med kuvertpris för middag kvällen innan?
När min brorsa å hans fru gifte sig fick man följa med ut och äta kvällen innan om man ville och betala själv. Det kostade nog inte riktigt så mycket som 500 kr men säkert 350 kr eller så med dricka (va en libanesisk buffé till fast pris å sen fick man välja dricka).
Vad jag vet tyckte alla att det var jättetrevligt! Det var nog ungefär hälften (typ 50 av 100) gäster som kom och jag tror INTE att någon kände sig tvungen! Kommer man från en annan stad/land är ju sannorlikheten stor att man ändå behöver gå ut och äta kvällen innan för att få i sig mat och då tycker iallafall jag att det är roligare att passa på att träffa brudparet och alla andra man kanske inte träffar så ofta! Så go for it tycker jag!
Det enda jag kan tycka är att ni borde ha ett pris utan alkohol eftersom jag gissar att det är en rätt stor del av den totala summan, då kan alla välja vad & hur mycket de vill dricka å så känns inte summan så saftig.
Vi satt vid två långbord och buffen/plockmaten ställdes fram på borden så man fick ta det man ville ha utan att någon behövde resa sig, mycket trevligt!