Inlägg från: Greeneyes |Visa alla inlägg
  • Greeneyes

MaybeBride09 skrev 2010-07-20 10:28:56 följande:
    vi har också problem med efternamnet. sambon har ett taget efternamn och jag har ett norskt namn. Mitt namn är vanligt i norge och danmark, men inte i sverige. Sen tycker jag att det berättar en historia om att min mormor levde i norge under andra världskriget. Då vill jag ogärna byta bort det. Men sambon vill heller inte så gärna byta bort sitt. Och vi har inga släktnamn att välja heller.

Ja, samma här, båda våra är det bara vi syskon som för vidare.. Och jag har en dotter sen tidigare som heter mitt namn. Just nu lutar det åt att vi tar hans namn som efternamn och båda mitt namn som mellannamn. Det kan man göra om man trixar lite enligt Skatteverket. Att han heter samma som min dotter underlättar vid myndighetskontakt, läkarbesök etc. Och min dotters pappa lär nämligen knappast gå med på att dottern tar min nya mans namn, vilket jag självklart respekterar...

• Greeneyes

MaybeBride09 skrev 2010-07-20 16:40:06 följande:
    mjo man skulle kunna göra så... Jag vet inte, jag är bara lite smått trött på allt just nu. Jag vill gärna heta samma hela familjen. Men ja, kompromisser är vi inte det bästa på Sambon har väl en förhoppning om att han ska få bestämma allt stort i livet och sen väljer jag köksbord För vi har redan bestämt att vi ska köpa hans föräldrahem när det är dags för husköp, och då ska jag sitta där i ett hus jag inte direkt tycker om med ett efternamn jag inte vill ha... Ja, tur man har ett år på sig...

Ajdå, knepigt... Men då kanske du kan byta föräldrahem mot efternamn Säga, att om ni ska köpa det så vill du att ni heter ditt namn - blir ju rättvist då

• Greeneyes

lunagarden: ÅÅÅÅÅHHHH vilket fantastiskt rim, urmysigt
    Kul att så många svarat ja också! Tänk bara på att folk antagligen svarar preliminärt, sedan osa:r de förhoppningsvis igen (kan vara värt att påminna om på inbjudningen så slipper ni vara osäkra)

• Greeneyes

MaybeBride09 skrev 2010-07-20 22:07:13 följande:
    sa en gång för länge sedan att han fick välja och han valde huset Men ja, känns knepigt om någon av oss ska ha ett namn den inte gillar. Funderar på om vi ska behålla våra namn och sen byta i efterhand om någon känner för det...

Kolla bara upp vad som gäller, så ni verkligen kan göra det.. Så himla knepigt att få till det, bäst är att ringa skatteverket och fråga. Min sambo måste lägga till mitt namn som mellannamn i papprena man skickar in. Resten måste göras efteråt för att kringgå massa krångliga regler

• Greeneyes

ALLIMA skrev 2010-07-23 10:07:39 följande:
    Ååååhhh! Jag har fallt för en 3 mm. Engelbert ring i vitguld med en princessdiamant  i mitten o mängder av briljanter på sidorna. En nyhet som inte finns på hemsidan ännu. men priset...17 000! jag är kär! De andra enklare ringarna jag sett tidigare känns inte aktuella längre. Suck...tror ni det gör nåt om vigselringen är rakare än förlovningsringen som är lite kupad? Tror jag måste in till stan igen idag bara för att prova den igen. Sen är det att övertala M2b!

Om du vill ha den med samma rundning så kan du ju be en guldsmed göra det. Jag kollade på en Engelbert ring innan jag hittade min guldsmed, och de håller typ samma priser, det är inte dyrare med guldsmed i a f. Då kan de dessutom rita upp ringen precis som du vill ha det! (Ett tips är att gå ner i diamantkvalitet för att få lägre pris). Kanske kan vara nåt?

• Greeneyes

Minstoradag: Vår lokal har runda bord, och vi funderar på att strunta i honnörsbord helt och sitta vid runt bord vi med, tillsammans med våra tärnor/marskalkar. Blir liksom lite roligare och mer informellt så tänkte vi. Dock att vi sitter vid ett av de yttre borden och ryggen bortåt, så alla ser oss. Lite tråkigt annars... Våra föräldrar är okej med det också, men vi får väl se hur vi känner när det närmar sig.

• Greeneyes

Niini skrev 2010-07-24 14:40:58 följande:
    Tycker det låter som du hittat Den ringen :)

Håller med

Rosen: Åh, vad kul att ha så många tänkbara namn att välja mellan!

• Greeneyes

Rosen2011 skrev 2010-07-24 15:44:55 följande:
    Ja kanske... Är bara rädd att jag kommer ångra mig om jag inte väljernågon som jag tänkt från början, men å andra sidan så kanjag inte släppa tankarna på den nya heller Skumt egentligen, för jag tyckte verkligen inte att den var detminsta fin, varken på nätet eller i butik, men när den satt påså var den underbar  

Men det måste ju ha varit något som fick dig att prova den, själv skulle jag aldrig ens ta i en ring som jag inte gillade Förresten, jag har själv en enstensring som förlovningsring, och tycker att det är såååå snyggt, men kommer å andra sidan blinga till det med en helalliansring som vigselring istället. Men om du gillar den kanske du kan sätta i några diamanter i din förlovningsring, eller ta samma enstensring fast med små diamanter på själva skenan också?

• Greeneyes

Grattis till er som väntar bebisar, kul! Själv har jag en trotsig treåring hemma, och det både räcker o blir över Förvärkar är jättejobbigt, jag hade massor. Fick till slut bricanyl-tabletter för att stanna av dem, det hjälpte ganska bra. Ibland funkade alvedon också

Fårävvör: haha, den typen av STD vill man nog inte skicka till alla sina gäster

Grattis till er som väntar bebisar, kul! Själv har jag en trotsig treåring hemma, och det både räcker o blir över Förvärkar är jättejobbigt, jag hade massor. Fick till slut bricanyl-tabletter för att stanna av dem, det hjälpte ganska bra. Ibland funkade alvedon också

Fårävvör: haha, den typen av STD vill man nog inte skicka till alla sina gäster

lunagarden skrev 2010-07-25 07:28:39 följande:
      Ja, men det tar ju en eeeeevighet att kolla på alla, tur man har tid på sig

Jag tyckte ögonshoppingen nästan var roligast, tror jag kollat på alla klänningar på alla sidor som ens finns! Ja, eller nästan i alla fall, för min har jag nog inte sett tidigare, och den blev jag ju störtkär i. Nu sitter jag bara o kollar på fotona av mig i den när jag provade, haha!

Svar på tråden 2011 brudar del 7