2011 brudar del 7
Hur ska ni göra med val av efternamn? Det är så himla krångligt...!
Läs min tråd:
www.brollopstorget.se/Forum-1-76/m3789949.html
Hur ska ni göra med val av efternamn? Det är så himla krångligt...!
Läs min tråd:
www.brollopstorget.se/Forum-1-76/m3789949.html
Ja, samma här, båda våra är det bara vi syskon som för vidare.. Och jag har en dotter sen tidigare som heter mitt namn. Just nu lutar det åt att vi tar hans namn som efternamn och båda mitt namn som mellannamn. Det kan man göra om man trixar lite enligt Skatteverket. Att han heter samma som min dotter underlättar vid myndighetskontakt, läkarbesök etc. Och min dotters pappa lär nämligen knappast gå med på att dottern tar min nya mans namn, vilket jag självklart respekterar...
Ajdå, knepigt... Men då kanske du kan byta föräldrahem mot efternamn Säga, att om ni ska köpa det så vill du att ni heter ditt namn - blir ju rättvist då
lunagarden: ÅÅÅÅÅHHHH vilket fantastiskt rim, urmysigt
Kul att så många svarat ja också! Tänk bara på att folk antagligen svarar preliminärt, sedan osa:r de förhoppningsvis igen (kan vara värt att påminna om på inbjudningen så slipper ni vara osäkra)
Kolla bara upp vad som gäller, så ni verkligen kan göra det.. Så himla knepigt att få till det, bäst är att ringa skatteverket och fråga. Min sambo måste lägga till mitt namn som mellannamn i papprena man skickar in. Resten måste göras efteråt för att kringgå massa krångliga regler
Om du vill ha den med samma rundning så kan du ju be en guldsmed göra det. Jag kollade på en Engelbert ring innan jag hittade min guldsmed, och de håller typ samma priser, det är inte dyrare med guldsmed i a f. Då kan de dessutom rita upp ringen precis som du vill ha det! (Ett tips är att gå ner i diamantkvalitet för att få lägre pris). Kanske kan vara nåt?
Minstoradag: Vår lokal har runda bord, och vi funderar på att strunta i honnörsbord helt och sitta vid runt bord vi med, tillsammans med våra tärnor/marskalkar. Blir liksom lite roligare och mer informellt så tänkte vi. Dock att vi sitter vid ett av de yttre borden och ryggen bortåt, så alla ser oss. Lite tråkigt annars... Våra föräldrar är okej med det också, men vi får väl se hur vi känner när det närmar sig.
Håller med
Rosen: Åh, vad kul att ha så många tänkbara namn att välja mellan!
Men det måste ju ha varit något som fick dig att prova den, själv skulle jag aldrig ens ta i en ring som jag inte gillade Förresten, jag har själv en enstensring som förlovningsring, och tycker att det är såååå snyggt, men kommer å andra sidan blinga till det med en helalliansring som vigselring istället. Men om du gillar den kanske du kan sätta i några diamanter i din förlovningsring, eller ta samma enstensring fast med små diamanter på själva skenan också?
Grattis till er som väntar bebisar, kul! Själv har jag en trotsig treåring hemma, och det både räcker o blir över Förvärkar är jättejobbigt, jag hade massor. Fick till slut bricanyl-tabletter för att stanna av dem, det hjälpte ganska bra. Ibland funkade alvedon också
Fårävvör: haha, den typen av STD vill man nog inte skicka till alla sina gäster
Grattis till er som väntar bebisar, kul! Själv har jag en trotsig treåring hemma, och det både räcker o blir över Förvärkar är jättejobbigt, jag hade massor. Fick till slut bricanyl-tabletter för att stanna av dem, det hjälpte ganska bra. Ibland funkade alvedon också
Fårävvör: haha, den typen av STD vill man nog inte skicka till alla sina gäster
Jag tyckte ögonshoppingen nästan var roligast, tror jag kollat på alla klänningar på alla sidor som ens finns! Ja, eller nästan i alla fall, för min har jag nog inte sett tidigare, och den blev jag ju störtkär i. Nu sitter jag bara o kollar på fotona av mig i den när jag provade, haha!