Inlägg från: Greeneyes |Visa alla inlägg
  • Greeneyes

2011 brudar del 7

Haha, vad jag spammar tråden
    Men jag glömde berätta att jag blev jätteglad nyss. För jag fick tag på floristen som ska göra våra blommor, och utifrån hemsidan ser de helt fantastiska ut och precis i vår stil! Vi gifter oss ju i Skottland, och stället ordnar med vissa blommor, så därför bör vi bara lägga till lite extra för att få det som vi vill, istället för att göra om helt och välja en annan florist. Knepigt på avstånd!
    Länk i fall nån vill se (älskar första buketten och den vid tårtan):  http://www.khloris.co.uk/id69.html

• Greeneyes

Haha, lilla shoppinggalna jag har TRE par bröllopsskor helt plötsligt.. Hur gick det till?!! Men ett par är cerise:a, och de kommer tyvärr inte passa med klänningne tror jag, så jag får väl lämna tillbaka dem eller ha dem som festskor i övrigt.. Men oj vad de är fiiiina!

Hur tänker ni andra kring skor? Utseende före bekvämlighet eller tvärtom?

• Greeneyes

ALLIMA skrev 2010-07-31 10:52:53 följande:
    Jag behöver er hjälp!Vi ska ha snöflinga från Kortdesign som inbjudningskort men tycker övriga trycksaker blir för dyra så då ska vi ha ett gråsilvrigt papper som omslag på fest- och vigselprogram. Min fundering är nu om vi ska kopiera in snöflingor på dessa, de blir ju svarta då, eller om jag ska köpa silver stickers att klistra på? Eller köra helt utan med bara texten på framsidan. Vad tror ni blir bäst och finast????? Tacksam för era råd.

Tre tips:
    Antingen kan ni ju skriva ut pappret med snöflingor i typ ljusblått eller ljusgrått, och sedan hälla på lite glitterlim - så skimrar de!
    Eller skaffa en stämpel med snöflinga som motiv (ex inkido har det). Stämpla antingen i ljusgrått el blått, eller så kan man embossa med glitterpulver.
    Eller skaffa en stans/punch som man har för att typ klippa ut snöflingor med. Supersmidigt, typ samma princip som en hålslag ungefär! Kan man ex använda glittrigt papper direkt. Se ex nedan:
    http://3.bp.blogspot.com/_4-Qx7mpoj2w/SzCei3dRM9I/AAAAAAAACc8/te_hSH0aXD4/s400/P1110110.jpg

• Greeneyes

ALLIMA skrev 2010-08-02 07:27:05 följande:
    Vinterbrudar! I mörkret vid middan har vi tänkt ha kandelabrar med 3 ljus i vardera...men hur långt ifrån bör man placera dessa? 4 par mellan? Funderar oxå på värmeljus i annan färg för att bryta av lite. Behöver tips tack! Så det inte blir FÖR ljust och varmt om vi placerar ut för många ljus! Svårt veta....

Låter jättefint, jag älskar kandelabrar! Har ni tänkt ha långbord eller runda bord? Tänk bara på att de inte är så höga att de skymmer folk som sitter mittemot varann, kan vara ganska irriterande att inte se den som sitter mittemot eller snett mittemot

• Greeneyes

Zia 20090618 skrev 2010-08-02 19:39:15 följande:
    Jag håller personligen på att bli galen på att hitta fina silvriga kandilabrar (eller hur sjutton man nu skriver när de är flera) till rimlgia priser. Tycker alla man hittar verkar nästan fyrsiffrigt för en liten en...

har du kollat på typ lagerhaus? vi köpte en jättestor och hög (typ 1,2 m) femarmad för typ 995 där! Då hade de mindre också, men det var iofs i feb tror jag...

• Greeneyes

Liiisan skrev 2010-08-06 15:25:41 följande:
    Hallå tjejer.. Ahhh länge sen jag var här, ny tråd å allt... har knappt hunnit läsa igenom allt.. Har börjat lite mer på allvar nu. SÅ läskigt haha. Ska till sthlm på måndag å ska kolla klänning i en outlet butik. ska bli spännande ! Sedan har jag beställt en emossingfön så jag snart kan börja med inbjudningar. Likaså har jag gjort monogramet och ska skicka iväg så man får en stämpel..... Spännande!!!

Kul med klänningsprövning! Du kan ju kolla i de vanliga butikerna också, de börjar ju rea ut en del av 2010-års modeller nu. Annars reas ännu fler i november har jag för mig

Jag har också embossat save the date-korten, men jag sket i embossingfön och använde faktiskt brödrosten - funkade lika bra (men jag har mörka papper, risken är väl större att de ljusa blir brända). Innan hade jag tänkt hålla dem över spisplattan, men nu har vi renoverat köket och har induktionshäll = blir inte varm..haha inte tänkte jag på det!

• Greeneyes

danicalifornia skrev 2010-08-07 11:23:53 följande:
    det som känns mest jobbigt med allt är nog det att vi kommer gifta oss i ängelholm och bor i sthlm så min svärmor får kolla på mycke, typ lokalen vilket catering företag osv. jag kan bara sitta och googla och maila folk från där jag sitter!

...och vi gifter oss i Skottland utan någon som kan kolla åt oss och vi bor i Sverige, så gissa om google är välanvänt här!

• Greeneyes

Niini skrev 2010-08-07 10:08:47 följande:
    Man skriver väl helt enkelt välkommen att bevittna vår vigsel i XX kyrkan kl. 14 (eller hur ni väljer att formulera det). På familjens inbjudningar fortsätter det sedan ..och efteråt mat på XX.Ni kan ju alltid ställa till med en liten Barbeque eller nånting typ helgen efteråt eller så för vännerna :)

Om ni är osäkra på i fall folk tror att de är bjudna till middagen så kan ni ju lägga till typ "Efter vigseln kommer brudparet att fira på egen hand" eller nåt sånt, så de inte undrar... Annars får ni nog väääldigt mycket frågor om det...

Ett alternativ är ju att ha en riktig brakfest för alla vänner senare, men inte bjuda på mat etc. I såna fall så kan ni ju lägga till typ "Efter vigseln firar brudparet på egen hand, men ni är hjärtligt välkomna till bröllopsfesten som kommer att hållas xxxx".

Eller nåt liknande, du kanske förstår vad jag menar

• Greeneyes

danicalifornia skrev 2010-08-07 21:49:59 följande:
    ja verkligen! google is the best!!!!

• Greeneyes

Ååååååååååh! Igår hämtade vi min brudklänning, jag hittade  den ju 5000kr billigare på Alexandras brud & fest i Borlänge jämrfört med sthlm. Så hela dagen gick åt till en mysig roadtrip dit - oh gud vad fin klänningen är!!!

• Greeneyes

kikki kikki skrev 2010-08-10 11:35:21 följande:
      säg vilka problem jag INTE har...skrattar......jag hade skit högt blodtryck innan jag blev gravid men det har blivit bättre men dom håller koll på det....sen så har jag 4 njurar som strular sen innan som dom också håller koll på och utöver det så kan jag inte äta o dricka mjölkprudukter som gör att jag inte ökar i vikt och så åldern på det...skrattar.....så som på beställning så började kraftiga värkar dyka upp redan i maj så sen dess får jag inte lyfta eller göra någe ansträngande för då sätter dom igång.och igår natt så kom dom utan att jag gjort någe tungt.....och igår var en ren plåga och jag var nästan på väg in igår kväll....men vi skulle avvakta tills idag och se hur det verkar idag och peppar......det är lugnare idag.....men jag måste ta det lugnt i sängen....har  du inte kommit iväg än????

usch vad jobbigt .-( Hade själv mycket förvärkar. Men har du inte fått Bricanyl-tabletteR? Det fick jag utskrivet för att hålla förvärkarna i schack.

• Greeneyes

blikarlsson skrev 2010-08-11 10:01:17 följande:
      Vi har bestämt oss för att bjuda några av våra föräldrars vänner, mest för att de sett oss växa upp, och en inbjudan skulle göra dem jätteglada - sen kanske de inte kommer, men då har vi iaf  frågat!

Eftersom vi har en gräns på 70 pers budgetmässigt så har vi varit tvugna att sålla bort en del. Vi har utgått från vilka vi faktiskt umgås med som huvudprincip. Jag tror att man känner vilka gamla vänner som man bör bjuda eller inte.
    Min nyckelregel var "folk som jag pratar i telefon med då och då" eftersom jag har ganska många ytligt bekanta som man träffar på fester, tar en fika med osv.
    Samt "skulle de bjuda mig på sin 30-årsfest alt sitt bröllop?". Då känner man ganska snabbt.
    Vad gäller släktingar, så beror det ju på hur man själv känner .Vi har bara bjudit de kusiner som vi umgås med, inte de man knappt har kontakt med.
    De vänner till familjerna vi bjudit är såna som man träffar vid större tillfällen och säger "ååh vad kul att ses igen!" ungefär. Såna som varit viktiga för en under uppväxten och som man fortfarande känner varmt för och vill att de ska dela ens stora dag

• Greeneyes

ALLIMA skrev 2010-08-11 12:26:40 följande:
    Tror nog inte kyrkan spelar sååå stor roll för honom då dagen väl kommer va? betyder ju mer för dig om du har anknytning dit. jag tycker du bestämmer den biten av bröllopet!

Håller med, han får skylla sig själv om han säger att det inte spelar roll!

• Greeneyes

MaybeBride09 skrev 2010-08-18 19:44:20 följande:
    Vi kommer ha fotograferingen innan (för det kommer ta lite tid för vi vill ha med sonen) och sen kommer vi inte ha fotograf under vigseln eller festen. kommer istället säga på festen att vi önskar oss som en "andra" bröllopspresent att få bilderna av dom som fotograferat

Ett tips är att typ på presentbordet ha en massa tomma cd-skivor med kuvert inkl porto & adress som folk kan bränna sina bilder på och posta till en

Vi har valt att anlita en riktigt välrenommerad fotograf lokalt i Skottland, känns som att det får kosta lite extra än att välja nån halvdan! Kommer ha fotografen ända från förberedelserna till första dansen ungefär

• Greeneyes

themandys skrev 2010-08-19 09:39:02 följande:
    Åh va roligt med bröllop i Skottland! Har ni någon anknyning dit eller gör ni det bara för att det är en sån kul idé? Min blivande är är engelsman med skottska rötter men vi bestämde oss för att gifta oss här för att man får så mycket mer för pengarna i jämförelse.. Vart i Skottland hade ni tänkt er? :)

Vi har ingen egentlig anknytning annat än att vi båda alltid varit fascinerade av landet osv, lite tidigare liv-känsla så där Och det var vår stora dröm att gifta oss där på ett slott, så det känns fantastiskt! Vi har hittat ett litet slott utanför Glasgow

Lustigt, vi tyckte att vi får mycket mer för pengarna där än här, så det är tack vare det som vi kan gifta oss där   i Sverige hade inte pengarna räckt alls till samma på en lokal med trerätters etc, men vi är ju från Sthlm o det lär ju vara dyrare än om man bor på en mindre ort.

• Greeneyes

lunagarden skrev 2010-09-16 17:08:46 följande:
      Hej hej Risken finns ju att mottagaren får lösa ut det, och det är ju inte så roligt med en inbjudan, så jag hade inte chansat!

Håller med! Skillnad om vågen visar ett gram fel, men typ tio gram är ju jättemycket över gränsen. Jag skulle inte vilja att gästerna behövde lösa ut inbjudningarna..

• Greeneyes

Vi har skickat ut save-the-date kort för ett par veckor sen. Vi gifter oss ju utomlands i maj, så vi tänkte förvarna folk så att säga. Sen får vi skicka de riktiga inbjudningarna i januari, och vi tänkte bara ha en månads osa-tid så folk inte drar ut på det eller glömmer bort

Svar på tråden 2011 brudar del 7