21 maj 2011 - fler?
Vet från både 2011-tråden och maj 2011-tråden att det finns fler än jag som planerar den stora dagen till 21 maj nästa år! Varför inte samla i en tråd och byta idéer, tala om hur planerna går o.s.v. :)
Vet från både 2011-tråden och maj 2011-tråden att det finns fler än jag som planerar den stora dagen till 21 maj nästa år! Varför inte samla i en tråd och byta idéer, tala om hur planerna går o.s.v. :)
Var på bröllop igår och nu längtar man mer än nånsin tills man står där själv! Men ännu är det 10 månader kvar..
Vart har alla som tänkt gifta sig 21 maj tagit vägen?! :O
Men alltså, NÅN annan måste det väl finnas?!
Hur långt har ni kommit?
Då var det säkert aningen lättare ;) Jag har dessutom en slät guldring så i princip ALLT passar ju.. Vitt guls och stenar vet jag dock att det ska vara, men fortfanade finns det massor o välja på. Hoppas man hittar nån så man sen bara VET att det är rätt.
Vi kommer ha den på en restaurang, skönt att slippa fundera på catering, serveringspersonal, sprit och allt sånt :) Måste ju få vara lite lat ibland ;)
Som det är nu så blir vi 92 personer inkl. oss :) Men vi ska ta ännu en sista titt på gästlistan ännu. Första ransonen inbjudningar åker ut redan i december, då sambon har en del släkt utomlands. Vi vill ju självklart de dem chans att hinna boka flyg o så :) Resten skickar vi väl i slutet på februari/början på mars :)
Ni då?
Inte ännu. Men man borde väl nog kanske ha för o vara säker på att kvällen flyter på :)
Vi gifter oss i Vasa, Finland.
Väntar snart ihjäl mig på fotografen! Har hittat en som verkar bra (sambon blev tipsad på jobbet) och nu väntar vi på svar av honom vad det kostar och om han är villig att ta på sig ett heldagsjobb.
Mejlade en tilltänkt forograf tidigare (rättare sagt 9.8.). han har inte svarat ännu! *river mig i håret* Borde man börja ringa snart eller?
Joo.. det kliar verkligen i fingrarna att ringa! Men det är semestertider ännu så sambon tycket vi kunde vänta till måndag.
Tjejer!
Vilken tid har ni bokat kyrkan? Vi bokade till kl. 14 men jag börjar nu fundera om det är för tidigt? Vi ska fotas före vigseln o innan dess ska jag ha både hår och smink fixar samt äta nånting. Vill inyte stiga upp kl. 5 på min bröllopsdag o jag vill självklart inte behöva stressa heller! Ska jag ringa kyrkan och se om det går att boka om?
Kommer nyss ur ett 30 mins samtal med den tilltänka fotografen. Han verkar super! Ingen begränsning på antaöet foton, det blir så många det blir för att fånga det som behövs och alla i digitalt format, ställde gärna upp på en heldag och vill vara med så länge det händer något. Sa jag att priset var helt okej?! Kan man hitta nån bättre?!
Nu gäller det bara att kolla med sambon samt vänta in lite fotoförslag från hans tidigare uppdrag. Sen blir det att bestämma sig :)
Sen bokade vi om kyrkan också efter att ha pratat lite sinsemellan, så kl. 16 den 21 maj blir det nu :)