21 maj 2011 - fler?
Hej!
Jag gifter mig den 21 maj 2011! Längtar verkligen, och vad kul att du startar tråden. Nu finns det iaf en till som gladeligen deltar... Hur går det för er i alla förberedelser?
Hej!
Jag gifter mig den 21 maj 2011! Längtar verkligen, och vad kul att du startar tråden. Nu finns det iaf en till som gladeligen deltar... Hur går det för er i alla förberedelser?
Vi verkar ha kommit ungefär lika långt... Kyrka/festlokal är bokat, klänningen är köpt (och väldigt välprovad), ringen är köpt, inbjudningarna ligger klara, vigsel-och festprogram ligger under tillverkning här hemma - jag gör de själv också! Vi har preliminärbokat en fotograf och jag har börjat titta på frsörer också, men det är sååå himla dyrt, även för mig som bor i en liten,liten stad. Vi ska inte ha nån dj eller så, det blir egengjorda spellistor som sambon och kusinen tillverkar. Maten är bokad, och köpte precis idag lite bordsdekoration!
Håller med dig om ringen, men jag har tittat på min ring sen jag förlovade mig 2002, så det var inget svårt val för mig....
Hur ska eran bröllopsfest se ut? På restaurang eller hemma eller...?
Förstår vad du menar, vi har hyrt en bygdegård och catering med serveringspersonal. Dryck köper vi själva. Hur många bjuder ni till bröllopet och när skickar ni ut inbjudningarna?
Vi kommer att vara drygt 100 personer om alla kommer.... Vi har tänkt att skicka ut inbjudningarna i slutet på januari ungefär, och gästerna får OSA senast 21 mars, då har vi gott om tid att göra det sista...
Har ni något värdpar/toastmaster?
Det är klart att det kan vara bra att ha det klart, men man måste ju inte ha värdpar om man inte vill. Vi valde att fråga ett gammalt kompispar tidigt, eftersom både hon och jag gillar att scrappa, så vi har pysslat med alla inbjudningar och så när lusten fallit på!
Hej!
Satt igår och skulle fästa texten i inbjudningarna som vi slitit så med... min BM var ute och fiskade med äldsta dottern och när han kom hem så var jag nästan klar.. Jag bad honom stolt att titta, och han läste och tittade. Sen sa han, lite tevkande: "Jag tror att det har blivit lite fel här.. du har skrivit vårat telefonnummer där det ska stå din mammas.." GGGGRRRRRRRR, bara att dra bort 45 inbjudningstexter, ta fram datorn, skriva nya, skriva ut dem och klippa till dem för att sen börja fästa de nya IGEN!!! Men, kvart över tolv igår var det färdigt. Och det blev jättefint! Så, nu var det sagt...
Hej och grattis! Nej, bli inte stressad, jag har liksom gått och värkt på det här bröllopet såååå länge, så nu när det äntligen ska bli dags så blir jag sååå ivrig att komma igång. Vi gifter oss i ett litet samhälle, Brålanda, ca 10 mil norr om Göteborg. Du då?
Hej och grattis! Nej, bli inte stressad, jag har liksom gått och värkt på det här bröllopet såååå länge, så nu när det äntligen ska bli dags så blir jag sååå ivrig att komma igång. Vi gifter oss i ett litet samhälle, Brålanda, ca 10 mil norr om Göteborg. Du då?
Gud vad spännande! Hoppas att han är human i sina priser och att det är honom ni ska ha på bröllopet!