Inlägg från: Lúz de mi vida |Visa alla inlägg
  • Lúz de mi vida

21 maj 2011 - fler?

Hej där!

Här är ännu en som bara önskar att tiden kunde rusa på.. 21 maj it is! :) Va kul att hitta fle som lngtar till detta datum!

Men jösses, måste säga att jag blir lite stressad när jag läser om alla era förberedelser :o SJälv har vi bokat kyrka och festlokal, skrivit en prel. gästlista och börjat fundera på värdpar färgtema och så vidare. Köpa klänning, ring, beställa blommor, fotograf... 

Var gifter ni er någonstans?

• Lúz de mi vida

Gästlistan - suck! Kan inte annat än att hålla med er. Visst skulle man vilja strunta i att bjuda vissa partners, men det vore inte så lyckat.. Vi hade från början 130 gäster, men det kändes lite väl saftigt. Vi valde att ta bort en del släktingar som vi ändå inte "känner" så väl. Småkusiner t.ex. Nu är vi nere på 120.. :o Men nu KAN vi inte ta bort fler, det är så himla svårt! Man vill inte såra någon genom att inte bjuda dom.

• Lúz de mi vida
    ja 2010 skrev 2010-08-11 17:44:47 följande:
    Hej,vi ska också slå till den 21:a maj. Vi hade planerat till den 4 september och hade det mesta bokat, men så strula lokalen till där hade planerat festen. Så vi bestämde helt enkelt oss för att skjuta på det till nästa år. Det mesta av bokningarna är bara flyttade till det nya datumet.Jag letar klänning, hade bestämt mig för en vacker 50-tals klänning, men det blir det inte, provade en modell och såg ut som jag var 4-kantig. Så nu är jag inne på en lång i alla fall. Sitter och försöker spåna fram inbjudan i InDesign, har påbörjade inbjudningar för 4/9 som vi båda insåg, faktiskt inte skulle bli så snyggt även om jag är pysslig. Så det får bli tryckta istället. Det blir nog bra. Har någon av er tänkt ha buffé?Vi gifter oss i Stockholm.
    Det är såå fint 50-talsinspirerade klänningar. Det är verkligen på tapeten nu! Tur att du ändå var tidigt ute trots datumändring så du kan tänka om. Jag är livädd att inte hitta den rätta klänningen som jag bildat i mina drömmar, tsss.. Jag tänker mig också en lång klänning, enkel och axelbandslös. Gärna någon detalj i spets.

Vi kommer nog inte ha buffé, utan nån meny som serveras vid borden. Däremot ska vi ha efterrättsbuffé med alla möjliga sorters kakor, pajer och annat sött. Buffé är ju smidigt, och anpassningsbart. Mycket kan man ju förbereda dagar innan. Jag skrev nog inte det, men vi gifter oss utanför Vimmerby på en liten ort.

• Lúz de mi vida

Klart man kan ringa! Jag kommer vänta lite till innan vi vet lite hur vi vill ha det. Är det en omtyckt fotograf vill de säkert veta i god tid innan det är dags. Jag oroar mig lite för om det skulle böi regn. Jag vill verkligen inte ta korten i en studio!

• Lúz de mi vida

Jaa, tack vare denna tråd har vi nu bokat fotograf och han tyckte inte alls det var för tidigt. Det känns så himla bra :D Så ring nu! Gott att kunna bocka av åtminstone en sak...

• Lúz de mi vida

Okej.. Förstår känslan.. Man vill vill vill! Men på nåt sätt tror jag det är bra att någon hejdar en lite. Det var faktiskt min fästman som ringde och bokade trots att jag sa att vi kunde ringa och höra oss för lite.

• Lúz de mi vida

Vi ska ha kl 14 och är nöjda med den tiden. Funderar på att bjuda på nåt ätbart vid kyrkan strax efter vigseln. Nåt enkelt, och kaffe! Det tar ju annars en bra stund innan det blir mat på festen.

• Lúz de mi vida
    Niini skrev 2010-08-23 16:21:11 följande:
    Vilken bra idé :) Ska ni fotograferas före eller efter vigseln?
    Vi kommer fotografera före vigseln. Visst får man gå upp tidigt, men jag tror ändå inte att det blir så många timmars sömn den natten ;)
  • Lúz de mi vida
    Niini skrev 2010-08-24 11:08:58 följande:
    Kommer nyss ur ett 30 mins samtal med den tilltänka fotografen. Han verkar super! Ingen begränsning på antaöet foton, det blir så många det blir för att fånga det som behövs och alla i digitalt format, ställde gärna upp på en heldag och vill vara med så länge det händer något. Sa jag att priset var helt okej?! Kan man hitta nån bättre?! Nu gäller det bara att kolla med sambon samt vänta in lite fotoförslag från hans tidigare uppdrag. Sen blir det att bestämma sig :)   Sen bokade vi om kyrkan också efter att ha pratat lite sinsemellan, så kl. 16 den 21 maj blir det nu :)
    Å, det låter ju perfekt! Jag känner mig också helt pepp nu på all planering. Har fått en massa idéet på inbjudningskort och bordsdekoration och sånt.. Så kul detta är!! Kommer nu ha några favors till gästerna? Jag funderar på små askar med nåt godis i, och kanske använda denna som bordplaceringsskylt också.. Två smällar i en.
  • Lúz de mi vida
    Niini skrev 2010-08-26 17:53:20 följande:
    Vi har bestämt att försöka ge oss på att vika egna små askar att ha nåt gott i. Hur vi ska orka 90 st är ett senare problem ;)
    Jaa, det är ju just det. Tänkte också tanken, vi ska ha ca 110 gäster. Jag tror nog att vi ändå tjänar på att köpa askar, tidsmässigt i alla fall ;) På denna sida fanns det relativt billiga askar, på andra sidor kostar de minst det dubbla och det gör rätt mkt när man har många gäster...

www.sweeties.se/shop/product.php

Vi kommer ha rosa tema, så dom skulle vara perfekta!

• Lúz de mi vida

När kommer ni skicka era inbjudningar? Vi har som tanke att skicka dem i början av december.. Jag har nästan haft lite ångest inför detta då jag inte är särskilt duktig och tålmodig för att pyssla med såna grejer. Det går bra en stund, men jag tröttnar lätt. För någon vecka sen hittade jag Kortet med stort K :D Så himla skönt, jag brukar vara så velig.. Det finns så många fina kort. Så nu är det bara att sätta igång och pyssla, jag får ta någon till hjälp helt enkelt :)

• Lúz de mi vida

Jejkej skrev 2010-09-28 15:19:02 följande:
    Vi hade oxå tänkt oss i början på december. Våra kort är färdig pysslade med inte skrivna, verkan jag eller mannan har speciellt bra handstil, så vi skjuter på det hela tiden, snart dax att ta tag i de... :S
    Åå, va skönt att ha det gjort. Jag fasar lite inför det, ser fram emot det också men vet att jag kommer vara otålig efter en kort stund.. Jag får helt enkelt dra ihop nåra som hjälper oss. När kommer ni ha ert OSA-datum? En månad innan, eller ännu mindre?
Svar på tråden 21 maj 2011 - fler?