Inlägg från: ollasulrika |Visa alla inlägg
  • ollasulrika

Är vi snåla som funderar på varje liten grej...?

Vi har inte haft nån jättebudget... ska göra det mesta själv med hjälp av svärmor å mamma.

När man ser andra trådar så är det ju många som är oroliga att det inte ska räcka med ens 100 000 kr.

Känns som att vi är otroligt snåla av oss när jag just räknade ut att vår slutnota på bröllopet kommer att ligga på 18 000 kr... då är mat, kläder till oss båda, ring till mej , drycker , smink, naglar å dekorationer inräknade å blommor...

Å min sambo tycker att det är en hutlös summa ändå... ( jag tycker ju inte det)

Är jag ensam om att ha en så liten budget men ändå få till en toppenfest. vi är ca 40 personer! bara kul att höra lite hur det ser ut för er andra...

• Svar på tråden Är vi snåla som funderar på varje liten grej...?
  • ollasulrika

Vi klarar oss så bra för att jag precis är utbildad kock och gör vår buffé själv. vr och handlade köttdelen,drickor å allt annt vi ska ha förutom grönsaker å mejeriproduktwer idag å kvittot slutade på 2000 kr, glatt övverraskad blev jag. och det resterande kommer inte att hamna på en 2000 kr om jag håller bra koll på priserna. så där minskade vi vår budget med ett par tre tusen ... så det kanske slutar på 16 000 nu istället. ännu bättre :)

Jag har turen att få håret gjort av min syster,klänningen kostade endast 2000 kr, sminket går på 200 kr och naglar 300 kr. skor...det har jag inte ens köpt, jag använder ett par av mina favoritskor jag har här hemma.  Likaså mannen, hans kostym + skjorta å slips kostade ca 1300 kr. han använder oxå dom svarta finskorna han redan har hemma. Tårtan ska jag oxå göra själv å byggdegården kostar 1000 kr att hyra. sen dekorationer ,påsar till barnen , goodiebag vid bordet å alkohol... 

dessutom så tog min sambos faster hand om vigselprogrammen å festhäftena. plus att hon hjälpte mej med strykning å uppläggning av klänningen...som annars nog hade blitt en rejäl utgift.

tycker jag fått me det mesta för en lyckad dag....nu ska man bara försöka få ner nervositeten ett par grader...he he he

• ollasulrika

Det är ju klart att man nog skulle kunna lägga mycket mer på grejjerna. men som en del säger...det är 1 dag det gäller, det finns en morgondag med...  så känner jag iaf.

Tror inte att jag kommer ha en sämre fest än om jag skulle lagt 50-70 000 kr till. Så jag är nog ganska nöjd med vad jag ådstakommit. he he he...

Gubben berätta för mej häromdan att han trodde ALDRIG att det kostde SÅÅÅÅÅÅÅ mycket pengar. han hade fått för sig att vi behövde en klänning, kostym å ring... sen resten... det fanns inte i hans värld...ha ha ha....karlar... så allt utöver dom tre grejjer han sagt är rena rama rånet...hihihi

Såg idag när vi va å handlade på willys att han va alldeles kallsvettig när han stod å packade upp grejjerna på bandet... hane van att köpa bröd, smör å pålägg när han handlar. Sicken gubbe man har,ändå älskar ja han ända ner i skosulorna... Kul bara att se hur olika man är....

• ollasulrika

Jo..det är ju klart, stämmer det där att det är dyrare i stan. jag bor ca 4 mil norr om Gbg...så det e ju ett lite mindre ställe. 

Men det jag fixat har jag fixat i stan.... naglar å smink..men det hittade jag ett par tjejer på blocket som verkade duktiga. å sminktjejen som jag va på provsminkning hos i tisdags hon är grym så 200 kr var det väl värt den chansningen.

Vi har inte heller räknat med resan i denna lilla budget eftersom vi inte kommer att åka på någon just nu ändå utan tar det längre fram när det passar bättre.

Har oxå önskat oss bidrag/presentkort på resa i present om dom vill ge oss nåt. for oss är det viktigast att släkt och vänner kommer och är med oss denna dag,inte massa presenter. men visst är det skoj...det får man väl erkänne...he he he

• ollasulrika

ja vårt bröllop blev mer underbart än vad jag från början hoppats på,det blev otroligt lyckat. dock blev det juh en väldans massa mat över eftersom jag gjorde själv. men hellre det än för lite tycker jag. :) Hade nog kunnat dra av 2000 kr på dom dryga 5000 kr som vi la på maten...det hade räckt ändå. fast å andra sidan så har vi ju haft grönsaker å annat nu ända sen dess...så vi har sluppit köpa mat efteråt...he he he.

Det blev den finaste dagen i mitt liv tillsammans med min man och älskade familjer/vänner!!!

Svar på tråden Är vi snåla som funderar på varje liten grej...?