• Ängla80

Tips på trevlig weekendresa i Europa sökes!!

Hejsan!
    Jag har funderingar på att ge min m2b en weekendresa i morgongåva. Det ska bara vara en billigare 3-5 dagars resa till ex Rom eller Barcelona med flyg och hotell.

Finns det någon som har tips på ett trevligt, lite billigare hotell med bra läge i någan av dessa städer? Eller har ni tips på något annat resmål som vi skulle kunna åka till. Det kommer bara att vara vi två utan barn.

Vi kan flyga både från Arlanda och Skavsta.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Tips på trevlig weekendresa i Europa sökes!!
  • Retrobohem

Jag skulle rekommendera er att se lite österut, Prag, Budapest, Krakow, Ljubljana. Billigare, mer spännande och outforskat. Ha det så skönt hur som helst!

• zunzilk

London?
    vi har börjat prata om att dra dit som bröllopsresa, en långweekend. Vi är inte så förtjusta i sol och bad ( eller min m2b rättare sagt) och london känns helt ok,
    London,Prag, Rom, men drömmen hade varit NYC!!!

• jeami174

Vi var i Rom och sov på Hotel Nizza. Det hotellet har fått väldigt dålig kritik på forum men vi tyckte det var toppen. Skön dubbelsäng, fräsch toa och tyst läge. Sen att det ligger precis vid centralstationen till det priset vi betalade var guld. Frukosten på hotellet är dock kass så den kan man hoppa över :)

Tycker Ticket har en bra funktion där man väljer datum och kan boka hotell och flyg i ett där väljer man ju själv vilket lågprisflyg man vill flyga med och vilken hotell standard man vill ha. KLM flyger billigt till Rom och är enligt oss likvärdigt om inte bättre än SAS.

• ClaraH

Det finns ju hur många platser som helst att välja mellan. Vi åker på ungefär två tre kortresor per år och de som har varit bäst är när vi satsat på ett bra hotel. Gärna en minisvit så man kan bada och koppla av på hotellrummet också. Det kanske är särskilt skönt när man är på bröllpsresa. En fin stad är t.ex. Bolonga. Dit åker italienarna själva för att äta den bästa maten och det är en mysig stad att strosa i. Men det finns förstås inte lika mycket att se om man jämför med Paris, Madrid och London. Det beror lite på vad man vill göra på resmålet. SAS flyger på Bologna.

• Kattpoet

Edinburgh,  fly Norwegian går från Skavsta och man kan få tag i redigt billiga biljetter och det finns trevliga  billiga Guesthouse i Edinburg och det finns massor med saker att se men även dagsturer till Destilerier och annat trevlig.

Man kan fika på fiket där Harry Potter blev till, äta på Vittoria on the Bridge, ta en smörgås på Oink eller hamburgare på Gourmet Burger Kitchen.

Man har slottet och hela gamla stan man kan vardra runt i  och det ska även finnas ett svensk fik någonstans om nu skulle vilja ha princess tårta.

• Ängla80

Tack för alla tips. London och England har vi besökt många gånger så det går bort. Jag tror jag väljer mellan Barcelona och Rom. Jättebra med mer tips om dessa städer!!

• Kattpoet

Edinburgh är Skottland inte England....

• Ängla80

Kattpoet skrev 2010-07-21 17:07:14 följande:
    Edinburgh är Skottland inte England....

Jag vet men jag är ute efter något annat denna gång. Lite värme i oktober skulle inte vara fel och då passar Barca bra. Men absolut en annan gång, det ska ju vara så fint där!

Svar på tråden Tips på trevlig weekendresa i Europa sökes!!