• Ängla80

Tips på trevlig weekendresa i Europa sökes!!

Hejsan!
    Jag har funderingar på att ge min m2b en weekendresa i morgongåva. Det ska bara vara en billigare 3-5 dagars resa till ex Rom eller Barcelona med flyg och hotell.

Finns det någon som har tips på ett trevligt, lite billigare hotell med bra läge i någan av dessa städer? Eller har ni tips på något annat resmål som vi skulle kunna åka till. Det kommer bara att vara vi två utan barn.

Vi kan flyga både från Arlanda och Skavsta.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Tips på trevlig weekendresa i Europa sökes!!
  • KatjaB

vi kommer åka till prag i oktober. Hittade flyg och 4-stjärnigt hotell 5 nätter för 3000 kr totalt. Tyckte det var väldigt bra pris

• Ängla80

KatjaB skrev 2010-07-21 20:14:13 följande:
    vi kommer åka till prag i oktober. Hittade flyg och 4-stjärnigt hotell 5 nätter för 3000 kr totalt. Tyckte det var väldigt bra pris

Jättebra pris, var hittade du och bokade till det priset?

• KatjaB

Ängla80 skrev 2010-07-21 20:17:44 följande:
      Jättebra pris, var hittade du och bokade till det priset?

ryanair

• Kärleken9

KatjaB: Är det för er båda eller per person?

• Ängla80

Jag tror det är för båda för jag kollade själv till Prag med ryanair och det var superbilligt med hotell och flyg.

• MiaCia2010

Vi har bokat & betalt en resa till Barcelona i 4 hela dagar. Vi bara nån dag efter vår bröllopsdag. Men vill ni åka billigt så kanske Barcelona inte är det billigaste alternativet.

• dreams come true

Annars kan man ju satsa på typ Estland och gå runt i morgonrock, få sköna spabehandlingar och bara ha det skönt

• Hoppe

jag tycker att palma är en jättehärlig stad! det finns lite av allt - sol och bad om man vill, god mat, shopping, fina hus och sevärdheter.
    har varit där två gånger och det är ett av de få ställena jag gärna åker till igen, annars brukar man ju oftast vilja förnya sina resmål :)

• KatjaB

för båda, ju tidigare man bokar desto billigare blir det ju med regionalflyg. Så det lönar sig inte att boka "sista minuten" när det gäller dem.

• ClaraH

Jag håller på och bokar en weekend just nu. Vi ska ta en tripp i september på 4 dagar (ej bröllopsresa). Jag sökte i SAS lågpriskalender och där visade Nice och Milano bäst pris. Det blir troligen Milano och i så fall även en dagsutflykt till Venedig med tåg.

Jag kanske är larvig men jag gillar inte att åka med Ryanair och om man bor I Stockholm är det ju ändå en bit att resa.till Nyköping.

• shakynose

Jag Älskar Ungern!

Wizzair flyger till Budapest från Skavsta, och det är ett lågprisflygbolag som jag rekommenderar varmt! Har aldrig haft några problem med dem. Vädret är väl inte direkt stabilt i oktober, men det brukar ju vara varmare och soligare än här iaf. Har faktiskt varit där några ggr i oktober och det brukar vara underbart vackert i höstsolen. Är det lite kyligt så värmer man sig med en kopp fika med tårta (finns många gamla caféer med antik inredning), eller en het gryta och lite vin i en källarkrog. Eller varför inte bada på ett badhus som värms upp av en varm källa?

hotels.com finns ofta bra priser på hotell, budget som lyx.

Svar på tråden Tips på trevlig weekendresa i Europa sökes!!