• Rufsas

är jag fånig angående detta lr?

Men att hon ska få vänta i ett helt år känns inte helt schysst heller. Kan ni prata om det?

• Rufsas
    kaffeälskaren skrev 2010-07-23 11:06:28 följande:
    Du slog huvudet på spiken, är tyvärr inte så duktig på att uttrycka mig i skrift...Min syster är så van vid att alltid ha allas ögon på sig och att det mesta spelas efter hennes regler. Och tycker man och tänker man inte som henne, nej då är det helt fel! Så det är väl därför jag känner att det är viktigt för mig att våra bröllop inte ligger alldeles för tätt inpå varandra. Det jag tycker är fel är att min syster säger att de tänker gifta sig 2011 och det gör mig absolut inget men att de då låter oss få gifta oss 2012. Trots allt så var vi ju först ut att förlova oss och vi tala om med en gång vilket år vi planerar till. Så jag tycker att hon faktiskt kunde respektera vår önskan 
    Fast det kanske inte bara är att bestämma datum. Hennes blivande är ju faktiskt också en person som vill ha åsikter. De kanske behöver spara ihop pengar, fundera ut hur och när de ska planera för bröllopet. Låt nu bådedig själv OCH din syster ha en lika härlig tid som nyförlovade som du själv ville.

Och ärligt talat så förstår jag inte varför ni inte kan gifta er samma år (!). Självklart hade inte jag gillat att gifta mig samma sommar som min syster, men om någon har ett tidigt sommarbröllop och den andra ett höstbröllop spelar väl inte det någon roll?

• Rufsas
    Kattpoet skrev 2010-07-23 11:47:51 följande:
    Det här med att inte funkar att gifta sig samma år, jag förstår det till fullo. Min syster är den som alltid får uppmärksamhet, året jag fyllde 18 och tog student , fyllde hon 20, gissa vem  fick de bästa presenterna och vem fick släkten på besök?   Inte var det jag och hon är född i februari och jag i Maj och eftersom jag hade studenten med glömde jag bort som exempel, hon fick en stereo anläggning  medans jag fick 2 delar  till liknade stero anläggning och var tvungen att betala  den sista delen själv ur min egen ficka. Så ag förstår varför man vill  vara själv  när det kommer till bröllopet,  har man en syster som alltid är mitt punkten kommer folk att välja henne över en  själv  och hon kommer försöka vara värst med allt. Sånt är livet ibland,  ibland måste syskon  alltid synas mest. En av orsakerna att min syster inte var välkommen på mitt bröllop.
    Men fy. Stackars din syster! Det är väl inte hennes vilka släktingar som kommer och vilka presenter hon får? Dessutom kan man inte jämföra student och födelsedag. Jag fick betydligt mer prylar på min student än när jag brukar fylla år.

Jag måste säga att jag tycker det är lite tråkig ton mot systrar i denna tråden. Vad hände med att kommunicera med sina syskon/familj?

Monga låter som gnälliga egobrudar och jag tycker det är synd. Kan ni inte vara glada för att ni ska gifta er istället?

• Rufsas
    kaffeälskaren skrev 2010-07-23 14:02:13 följande:
    Det handlar om att faktiskt respektera en önskan, och kan man inte göra det så varför ska man behöva vända sig ut och in för att ena parten inte kan vara lite tillmötesgående när det ändå kommer till en så stor dag som ett bröllop?  Och hade situationen varit den omvända så hade jag försökt att låta min syster få det år hon bad om. Det handlar ju om att ge och ta och inte bara ta och ta och förvänta sig att alla ska acceptera det. Förr eller senare så är det någon som exploderar. I detta fall jag. Men Rufsas, det finns de omständigheter som gör att en kommunikation ex. syskon sins emellan är omöjlig och som kanske endast kan hjälpas med en terapeut. Alla familjesituationer är inte lyckliga även om man kanske skulle önska. 
    Jag hör dig och jag förstår. Tro mig, min familj är långt ifrån problemfri. Även mellan mig och just min syster.

Det jag reagerar på i ditt svar till mig att du insinuierar att hon inte kommer at respektera din önskan och inte kommer att vara tillmötesgående. Och då är mitt svar återigen till dig. Hur vet du det när ni inte har pratat om det? Du startar en tråd där du ställer frågan "Är jag fånig...?" När man ställer en fråga får man vara beredd på svaret.

Jag förstår att det kanske inte är det roligaste att stå i skuggan av sin syster. Men är du säker på att hon vet om hur du känner? Jag säger bara att du borde vara lika öppen mot henne som du är mot oss här på BT.

Självklart hoppas jag att det löser sig på bästa sätt för er båda.

Svar på tråden är jag fånig angående detta lr?