Inlägg från: zeldae |Visa alla inlägg
  • zeldae

Blommor i säsong nu i början av augusti

Jag har inte bestämt bukett än, men vet att jag vill ha en lite lantlig känsla, inte stram. Dessutom vill jag gärna smycka med mkt blommor i lokalen- men det får inte kosta för mkt.
    Så mina frågor till er blomsterkunniga eller florister här på BT:

1)Brudbuketten, tips på blommor i säsong nu i augusti 7/8 i färgerna lavendel (dvs olika nyanser av blått,lila) samt rosa och vitt.
    Förutom rosor då...
    Pioner är jättefina som rosa inslag, men de verkar inte vara i säsong längre. Luktärtor har ju rätt färger?

2)Och blommor för att dekorera kyrkan? Och lokalen
    I kyrkan lite större, hydrangea kanske?

3)I lokalen har vi urtvättade glasburkar, ganska små- barnmatsburkar, som vi tänkte ha omväxlande värmeljus i samt blommor i. Tips för olika udda blommor man kan ha i dem?

Summa sumarum- vill ha mkt blommor för älskar dem och de ger härlig romantisk stämning, med de måste vara billiga/överkomliga i pris.

TACKSAM FÖR TIPS!

• Svar på tråden Blommor i säsong nu i början av augusti
  • zeldae

tack tack ! jo klart jag får gå till en florist och kolla läget. Och klart blommor är en lyx, men om det finns olika priskategorier tar jag hellre lite billigare och mera än dyrare och färre...

passionsblomman, du som verkar ha koll: var tror du man kan köpa lavendel. Både torkad, men även med stjälkar (färsk och eller torkad)? Rosendal? eller andra trädgårdar, tex Ulriksdal?

Svar på tråden Blommor i säsong nu i början av augusti