Inlägg från: dreams come true |Visa alla inlägg
  • dreams come true

Så långt borta men ändå så nära

Hej!
    Får man låna er tråd lite? Kanske finns det en evänlig själ som så småningom vill förbarma sig över en totalt oberest människa som efter bröllopet vill ta med sig sin make och ännu mer oberesta barn till ett trevligt semestermål. Har egentligen inte några större krav mer än att vi vill ge barnen en flygresa, som inte är allt för lång och att slutpriset på resan inte blir allt för dyrt.
    När på året vi åker skulle kunna vara ganska flexibelt. Vi planerar bröllop till augusti och tänker själva smita iväg på spa-resa en vecka. Så det är inte jättebråttom att komma iväg. Barnen kommer vara 7, 4 och 1½ år i augusti nästa år.
    Så kom gärna med tips och idéer. Jag är som sagt nästan helt oberest förutom en resa till DR innan första barnet kom.

• dreams come true

Anne: Just nu så känner jag att det inte spelar så stor roll egentligen. Handlar mer om att barnen ska få flyga flygplan och att få kvalitetstid tillsammans... Så tänker att man antingen satsar på sol och bad-semester eller mer upplevelser, titta på saker, göra saker och så. Mina föräldrar har halvt om halvt erbjudit sig att ta minsta barnet, så kanske åker vi bara med de två stora. Känns lite som att en 2-åring inte får ut så mycket av en sådan semesterresa, samtidigt som de stora barnen får ut mycket mer på egen hand.
    När på säsongen spelar inte så jättestor roll. Vi planerar som sagt bröllop i augusti och tänker att vi åker själva på sparesa strax där efter, så inte allt för nära i tid kanske, men senast våren... Så egentligen är det bara sommaren vi uteslutit...

Om ni har Spa-förslag i Estland/Lettland eller liknande så mottages även dom tacksamt!

• dreams come true

Tja, inte allt för dyrt...inte en massa tiotusentals kronor tror jag. Har ingen exakt gräns. EuroDisney vill vi absolut ta med barnen till någon gång. Men väntar nog tills alla är så pass stora att de får ut något av det. Barcelona skulle kunna vara trevligt.
    Vad skulle ni rekommendera, resa med hotell, barnpool och typ bamseklubb eller resa med boende på mysiga B&B´s eller små hotell osv.
    För min del känner jag att det lockar mer med små, mysiga ställen än de stora turistställena. Men det kanske ändå är de man ska satsa på som förstagångsåkare med barn...

Svar på tråden Så långt borta men ändå så nära