Inlägg från: Tinga |Visa alla inlägg
  • Tinga

Så långt borta men ändå så nära

Dreams - vi bodde ju som sagt på B&B i Frankrike i somras, med 2 st 2-åringar, och det gick jättebra. Har aldrig bott på stort hotellkomplex med dem, så jag har inget att jämföra med.

Lappis - japp, nu har vi bokat bord för lunch på Ramsays restaurang. Middagsbokning gick inte att göra med så här "kort" varsel (2 mån), men lunch känns helt OK. De har dessutom stängt lör-sön, så vi hade inte så många alternativ att välja på, eftersom vi kommer till London fredag lunch och åker hem måndag eftermiddag.

• Tinga

Lappis - hur går det med reseberättelsen om Slovenien? *kastar sten i glashus, eftersom jag själv tog en evighet på mig att skriva om Normandie*

• Tinga

Åh nej, Lappis - utlovade reseberättelser glömmer vi inte!

• Tinga

Lappis - för länge sen lade du ut lite länktips här angående boende i London (tror det var från SvD), och jag använde mig av ett av de tipsen när jag nu bokade boende. Vi ska bo på ett B&B; gillade det mycket när vi var i Normandie, och det känns som en bra lösning i London också. Det här ligger nära Hyde Park, fast motsatt sida mot det Hilton ni bodde på. www.athomeinlondon.co.uk/detailsR.php

• Tinga

Någon måste ju ta det 100:e inlägget.

Skönt att det är fredag och snart helg. Tänkte att vi skulle boka musikalbiljetter till London de närmsta dagarna; lika bra att ha det gjort. När vi var i New York var vi där en hel vecka, så då kändes det OK att spendera ett par timmar att stå i kö för billiga musikalbiljetter, men i London är tiden mer begränsad, så vi satsar på att köpa biljetterna i förväg istället.

De musikaler vi funderar på är We will rock you (Queen-musik), Billy Elliot och Lejonkungen. Vi har tre kvällar där, så eventuellt ser vi två av dem, men åtminstone en måste bort. I-landsproblem!

• Tinga

Lapinette skrev 2010-09-26 11:18:52 följande:
    Hittade denna lite "extra" skidresa i mitten av januari accent.svd.se/se/art/hoga-berg-och-stora-smak.... Ganska dyrt för fem dagar men när man börjar räkna på vad det kostar normalt sett med liftkort, flygresa, hyra bil (om man nu åker ned själv ... inte charter). Sen ingår middagar, vinprovning etc. Hmmm... funderar vidare.

Det ser ju väldigt trevligt ut! Sen är frågan när man reser; åker man iväg på morgonen och hem på kvällen får man ju två "extra" dagar, i jämförelse med om man åker iväg på kvällen och hem på morgonen.

• Tinga

Angående nästa års resplanser, så har vi tre föräldrar i familjen som fyller 60 år (båda mina föräldrar plus makens mamma), och det blir nog en del gemensamt resande då. Min mamma har aviserat att det blir en vecka på Kanarieholmarna i februari, förutsatt att vi hittar något vettigt för 8 vuxna och 4 barn. Har aldrig rest tillsammans sen vi skaffade egna familjer, så det kan bli spännande.

Vi tror att vi är bundna till bilsemester i Europa även nästa år, med tanke på sönernas mat, så vi har pratat om att köra ner till Kroatien och bo en vecka där, och sen över till italienska eller franska rivieran och ta en vecka där, plus diverse stopp på vägen ner och hem. Men reser man med barn är det ganska skönt att vara bofast "en längre tid" (typ en vecka), för att slippa släpa alltför mycket på grejer.

• Tinga

Fotoalbum var jag flitig med förut, men på senare år, efter vi skaffade digitalkamera, har det blivit mycket sämre. Men vi har iallafall en stor digital fotoram i bokhyllan, där vi kör varierande bildspel, för att trots allt njuta av våra foton.

• Tinga

Nu har jag bokat musikalbiljetter till vår London-resa. En kväll blir det Queen-musikalen We will rock you och en kväll blir det Billy Elliot. Lika bra att passa på när man är där. Ganska många restauranger har ju dessutom teatermenyer, så det går ju att äta OK även om man ska på teater.

• Tinga

Lappis - om radbryt funkar eller ej beror på hur svarsfönstret ser ut; ibland finns inte raden med fetstil, kursiv osv med, och då blir det heller inga radbryt. Det brukar rätta till sig om man uppdaterar sidan igen.

När det kommer till bilsemestrar i Europa är det onekligen en fördel att bo här i södra Sverige; vi sparar ju i princip en hel dags körning i förhållande till om man åker ifrån Stockholm.

Svar på tråden Så långt borta men ändå så nära