Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

Så långt borta men ändå så nära

Det är bara att ge sig ut och leta. Jag kollar konsant hemnet, får utskick av Erik Olsson samt bläddrar varje lördag i SvD ... och drömmer mig bort.

• Lapinette

Så Oupsie - när du får tid och ork kom gärna med lite kryssningstips. Jag har börjat googla och kolla lite men det finns ganska mycket att välja på.

• Lapinette

Sen lovar jag att jag ska skärpa till mig och skriva en reseberättelse om det vackra, vackra Slovenien.

• Lapinette

Visst känns det som om hösten är på intågande? Extra skönt att veta att man då åker ned till värmen om en så där 10 dagar . Kollade inte vädret och just nu är det verkligen perfekt på Rivieran. Sol och 25 grader. Hoppas det håller i sig.

• Lapinette

Annars funderar jag lite smått vidare på besöket till Växjö. Samt att jag har börjat fundera lite grann på vad vi ska hitt'på nästa år? Har ni några förslag och/eller kanske t o m bestämt er för vart ni ska resa?

• Lapinette

Piggelin - hur blev det, ska ni åka ned till Österlen? Och hur var det, du gillade inte Småland ... eller var det bara maten som var tråkig där?

• Lapinette

Anne - det ser ut som Västkusten kommer att få bättre väder i helgen än vad vi i Stockholm ska få (regn, regn, regn). Så det verkar helt rätt beslut - att åka dit.

• Lapinette

Oupsie - tack för infon! Vilka öar stannade ni vid och var de något att se? Det finns så många olika resor och stopp men jag konceptet med kryssning är ju detsamma. Vart utgick er resa från?

Mamma + sambo har rest på kryssningar (i Medelhavet) förr så jag tror de vet vad som väntar. Tror däremot att jag/vi skulle känna som dig, för mycket turistfällor och så vill jag ha friheten att äta vart jag vill och gå vart jag vill när jag är ute och reser. Men som sagt, resan är inte till mig.

• Lapinette

Usch, är på dåligt humör. Min Lonely Planet Slovenia har fått fötter. Troligen lämnade vi kvar den på hotellet eller i bilen (konstigt då vi alltid är så noga och kollar). Dessutom måste även boken om de bästa hotellen/restaurangerna (som jag fick på de sista hotellet) ha blivit kvar. Visst bättre att bli av med boken efter semestern är före eller under men jag tycker om mina guideböcker och använder mig av infon när jag gör fotoalbum etc. Nästan så jag funderar på att gå och köpa en ny!

• Lapinette

Gillar ni/samlar ni på guideböcker? Mina blå Lonely Planet står så snyggt på rad bakom mig ... men en saknas!

Svar på tråden Så långt borta men ändå så nära