Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

Så långt borta men ändå så nära

Tinga - trodde ni hade "glömt" den. Jag började ju så fint och skrev "live" från Venedig men sen hade vi ingen uppkoppling och jag blev latare och latare. Hmmm... ska summar ihop något i helgen och leta upp vad jag skrev i somras.

• Lapinette

Har jag gjort det (lagt in tips om boende)? Varför använde jag mig inte av den när vi själva letade boende i London? Ha, ha .. ibland är man något förvirrad fast jag får nog skylla på att när vi åker med makens släkt så brukar jag tendera att låta honom fixa och boka.

Jag uppskattar också b&b och det var mitt första alternativ i Cannes men dessvärre var vi ute försent så det stället var fullt.

• Lapinette

Piggelin - vi skippar Växjö. Det blir så himla mycket åka av för bara en helg utan vi tar det nog hellre i vår när vädret förhoppningsvis är stabilare och vi kan ta ut någon extra semesterdag.

Vad härligt med Karnelund!

Själv var jag och besökte Mont St Michel i juni 1990 (tror jag) och jag tyckte mycket om det. Fast vi gick aldrig in ... bara vandrade runt omrking och njöt av själva atsmosfären. Var då ute på min andra tåglugg och efter några dagar på Jersey (som jag varmt kan rekommendera) hamnade vi en natt i St Malo och då passade vi på att besöka Mont St Michel.

Gällande barbapappahusen är de rätt så kända. Kommer nu inte ihåg historien/arkitekten bakom dem.

• Lapinette

Piggelin - det är så jäkla udda och din beskrivning var pricksäker!

• Lapinette

Har försökt att få inspiration till nästa års resande men vet faktiskt inte alls vart och hur? Inte för att det behöver bestämmas redan nu men normalt sett brukar jag ha så många ställen jag vill se att jag gör en lång lista under hösten. Just nu känns det mest som ... måste vi åka så långt bort, det känns mest som vi "måste" se det och det innan ... vi dör, får barn, blir fattiga, trötta?!

Hittade denna lite "extra" skidresa i mitten av januari http://accent.svd.se/se/art/hoga-berg-och-stora-smaker-skidor-gourmetmat-och-vinprovning-i-e.php. Ganska dyrt för fem dagar men när man börjar räkna på vad det kostar normalt sett med liftkort, flygresa, hyra bil (om man nu åker ned själv ... inte charter). Sen ingår middagar, vinprovning etc. Hmmm... funderar vidare.

• Lapinette

Tinga - har inte glömt bort reseberättelsen om Slovenien och har påbörjat den men samtidigt sitter jag och gör en bok om Sydafrika. I know looooong time ago! Har börjat göra inbundna böcker via nätet på de mest uppskattade resorna. En för Kalifornien är gjord och sen tyckte både jag och maken att vi borde ha en från Sydafrika och en från Portugal .. de resor vi uppskattat mest. Nå väl, alla foton är inne i boken men texten håller jag på med. Skoj men lite pyssel. Gör ni fotoalbum?

• Lapinette

Anne - jag har alltid varit en jäkel på fotoalbum men numera tar man alldeles för mycket kort! Har faktiskt gett bort fotoalbum (inbundna) till svärmor, pappa och mamma i julklapp förra året men i år tänker jag göra till oss själva (favoritresorna).

• Lapinette

Tinga - både We will rock you och Billy Elliot. Inte illa! Måste erkänna att trots mina typ 10 besök i London så har jag aldrig varit och sett en musikal . Och förresten min syssling hade förut huvudrollen i We will rock you. Har också blivit sämre på fotoalbum sen vi fått digitalkamera men jag älskar mina gamla album (minnen). Numera är fb ett slags fotoalbum för min del. Där uppdaterar jag hyfsat med de olika resorna så vänner och speciellt min familj (pappa som bor långt bort) kan se. Vad härligt med bilsemester. Vi vill också andvända vår roliga, lilla bil men samtidigt är det så jäkla lång körväg från Sthlm ned i Europa och vi har ju inte världen största bagageutrymme. Bra synkpunkter gällande skidresan. Tror jag ska maila till dem och ställa lite frågor. Hade tänkt att diskutera och bestämma oss under helgen men det blev aldrig av.

• Lapinette

Och så blev det inga radbyten!!! Gör ett nytt försök.

Tinga - både We will rock you och Billy Elliot. Inte illa! Måste erkänna att trots mina typ 10 besök i London så har jag aldrig varit och sett en musikal . Och förresten min syssling hade förut huvudrollen i We will rock you.

Har också blivit sämre på fotoalbum sen vi fått digitalkamera men jag älskar mina gamla album (minnen). Numera är fb ett slags fotoalbum för min del. Där uppdaterar jag hyfsat med de olika resorna så vänner och speciellt min familj (pappa som bor långt bort) kan se.

Vad härligt med bilsemester. Vi vill också andvända vår roliga, lilla bil men samtidigt är det så jäkla lång körväg från Sthlm ned i Europa och vi har ju inte världen största bagageutrymme.

Bra synkpunkter gällande skidresan. Tror jag ska maila till dem och ställa lite frågor. Hade tänkt att diskutera och bestämma oss under helgen men det blev aldrig av.

• Lapinette

Så himla konstigt! Nu funkade det.

Svar på tråden Så långt borta men ändå så nära