Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

Så långt borta men ändå så nära

Tinga - jag bara spånar omkring gällande nästa års semester (som du vet) så ena dagen lutar det åt Nilen och nästa dag är jag i Abisko . Men skulle vi ta bilen och dra söderöver så funderar jag på ett stopp i Skåne på nedvägen.

Det är typ 10-15 slott som ligger runt Mälaren och vi insåg att vi hade besökt de som låg närmast Stockholm till förut. Nu har vi tagit de som ligger längst västerut och har kvar de som ligger norröver (förutom Skokloster som vi har besökt flera gånger). Det ser ut som det vackra höstvädret ska hålla i sig i veckan och det hade varit supertrevligt att fortsätta vår Mälarslotsstur men på fredag åker vi till släkten i Frankrike. Det blir som vanligt att fira en massa födelsedagar och åka runt för luncher och middagar hos varenda kotte.

• Lapinette

Tinga - nej, kanske inte helt rätt att vara på Nilen med barnen.

• Lapinette

AM - har inte varit i Istanbul men kanske Anne? Har dock velat åka dit en längre tid ... liksom tusen andra resmål .

• Lapinette

Som sagt, igår var jag i Österrike och idag är jag i Norge ... ha, ha, förflyttar mig snabbt och älskar Google maps. Maken satt faktiskt igår och tittade på flyg till Japan. Ska bara ta ett snack med min pappa innan vi bokar flyget.

• Lapinette

Tinga - förr var det kartböcker för min del och numera google maps.

Gällande Japan så borde vi åka nu för sen när vi har fått barn tror jag inte att det kommer att bli av (åtminstone inte de första åren). Jag tycker vi borde åka över Påsk (april) då körsbärsblommorna blommar. Annat alternativ är i slutet av maj.

• Lapinette

Förresten Tinga, var inte ni på väg upp till Norrland för några år sedan (på väg = ni funderade att bila upp)?

• Lapinette

Som sagt, har "varit" i Norge idag . Att sträckorna ska vara så himla låånnnga!!!

Har varit i Japan i slutet av körsbärsblommen och det är vackert!

• Lapinette

Tinga - då har jag varit längre norrut ... typ Åre och Östersund och i Finland har jag varit ändå upp till Oulu.

• Lapinette

Värmebölja över Frankrike. 29 grader i Biarritz och 20 hos svärmor. Det blir att lämna stövlar och långkalsonger hemma.

• Lapinette

Vad härligt med experthjälp gällande Istanbul och Turkiet. Anne, jag kommer att utnyttja det en vacker dag.

Svar på tråden Så långt borta men ändå så nära