Livets toppar och dalar
MSW: Den där trådstarten gick ju strålande!!!
Luna: Välkommen hit! Häftigt frieri Min syster menar att tredje barnet gick ännu lättare än andra (hela fem krystvärkar tills tvåan kom ut, och bara två-tre stycken för trean) men fjärde var ett mindre helsike, typ.
Vickan: Skönt att värsta mjölkstockningen är över!
Snaily: Det där med graviditet kan man få olika reaktioner på, insåg jag. Men de allra flesta är väldigt glada för ens skull när bebisen väl kommit, så kanske att många har svårt att visa sig glada över en graviditet? Ibland finns det ju orsaker till det också, även om man inte vet det... Min pappa har t.ex. jättesvårt för att glädjas åt graviditet, han är mest orolig eftersom hans mamma dog i havandeskapsförgiftning. Så han ignorerar helst graviditeten, men har varit väldigt glad och stolt över sina barnbarn när de väl kommit
Snorkis: Åhh, hoppas du inte behöver vänta länge till. Min lillasyster fick barn alldeles nyligen, hon fick gå 13 dagar över tiden... Det lustiga var ju att hon hade BF-datum två veckor före en kusin till oss. Kusinen fick strax före midsommar, alltså nästan en månad före min syster... Orättvist det där.
Jag tyckte ju det var enormt skönt när vattnet gått, för då visste jag ju att det fanns en sluttid några dagar framåt... Istället för att leva i ovisshet...
Hmm, matfrågan får ett eget inlägg