Och TACK för input om jobb-frågan!
Har diskuterat saken med maken litet också, och jag tror jag har en strategi... Den innefattar att i första steget utforska om det hänt något med arbetsuppgifterna i min bef. tjänst, för det stora problemet för mig är att jag har en massa tråkiga administrativa uppgifter som suger den bästa energin från mig... (Japp, har tagit upp det med chefen tidigare, som håller med mig men inte lyckats få till en ändring, dvs min avdelning får inte lämna ifrån oss det jobbet). Och sedan går jag och känner mig ganska värdelös, för att jag inte hinner allt det jag vill och borde göra, och får halvdant inlindad kritik från chefens chef m.m.
Men annars så vill jag ju faktiskt vara kvar på det jobb jag har, jag hade ju bara hunnit bli varm i kläderna innan mammaledigheten.
Och därför kanske det inte är jättesmart att söka det andra jobbet? Ifall de vill ha mig och jag måste tacka nej, eller begära skyhög lön för att de ska dissa mig... Det är en ganska glesbefolkad bygd ändå, med små orter, och det kan ju hända att jag vill söka mig till den arbetsplatsen i ett senare skede.
Men men, en sak i taget. Undersöka hur det verkar ligga till med nuvarande jobbbet blir prio ett...