Fru E: Förstår preciiiis, min man köper bilar i mängd och parti (tycker jag). Ska försöka pika honom angående att han nu har fler bilar än sin bror (som sålt av ett gäng) och borde göra sig av med en del. Fast misstänker att jag riskerar att få svaret "va, när jag äntligen har fler?".
Nej, litet orättvis var jag kanske nu... Vi har bytt ut båda våra bilar, dels för att de krånglade och maken inte hann fixa dem (vilket han annars skulle kunna). Och i mitt fall så behövdes en annan bil för att få plats med barnvagn och åka litet mer säkert och komfortabelt. I hans fall så behövde han ha en annan bil i och med det han jobbar med just nu. Och en tredje bil köpte han från min syster för att hon bara ville ha en tusenlapp för den, och han trodde att det bara var något litet att fixa så kan han sälja den för mera pengar.
Jaja, jag har mina intressen och han har sina... Mitt enda krav är att vid vårt hus får endast bilar som går att använda stå, och inte fler än vi faktiskt då använder! Vilket alltså aldrig kan behöva bli mer än 3 st, en till mig, en jobb-bil till honom och en privat bil till honom. That's it!