sweetstreet skrev 2010-08-26 21:17:08 följande:
Piggan vännen!!!! jag tror verkligen att det kommer bli bra för dig med samtalsterapi inför kommande förlossning. och tänk på att du nu kan ha lärt en del från förra gången. Åtminstone om hur du reagerade då. och det behöver ju inte alls bli likadant denna gången.
Söta du, nu rinner mina tårar
Jag fattade ju inte att det var SÅ mkt skit som låg begravet förrän jag satt hos BM i juli & nämnde att jag nog behövde lite peptalk inför förlossningen & då helt utanförvarnng stockade sig orden & tåarna började forsa...
Luna, det kommer att blir ganska exakt 3 år mellan Amanda & nästa bebis! Har inte fått så mkt hjälp ännu, första samtalet är som sagt om två veckor, men nu börjar jag känna att det kanske nästan är i senaste laget, knappt två månader innan BF. Men får väl försöka få till ngt bra på de två månaderna iaf.
Så när min syster som fött tre barn berättade i våras om att det varit så otroligt häftigt att föda barn, då var jag nästan benägen att ge henne en örfil. Eller rättare sagt, jag hade inte långt till tårarna & insåg att det var läge att byta samtalsämne innan det fullständigt svämmade över. Mannen fällde dessutom ngn rätt onödig kommentar den gången, ngt i stil med att det finns ju de som haft det värre, men det har han fått höra några ggr sen dess. ...och BRA att han var med när jag fick brytet hos BM i slutet av juli. Så nu passar han nog sig vääääldigt noga för att fälla fler dylika kommentarer.