passionsblomman skrev 2010-08-11 22:08:23 följande:
JUST precis!Nenne, det där med att man inte ska smälta smöret till degen hörde jagju av en bagare, men glömde idag. Får göras nästa gång!Ore, GUD så trista de lät, de bullarna! Som min svärmor, som avskyr sött och älskar surt/syrligt. Min smabo har jämt sagt "tack, men jag gillar inte bakverk någe vidare" tills han smakade mina bakverk dvs. Då blev det annat ljud i skällan.När hans mamma kom till oss förra året med sin version av rabarberpaj förstod jag plöstligt varför han trott att han inte gillar bakverk...jag slängde pajen. den var omöjlig att äta. Typ osockrad kändes det som. Det krullar sig bakom öronen bara jag tänker på den!
Sån svärmor har jag också! Jag älskar min svärmor men bakverk annat än kakor det är inte hennes kall i livet...
Torra bullar, sur rabarberpaj, osötad äppelpaj (kan möjligtvis funka med rätt slags äpplen men jag är tveksam...) och en rödvinbärskaka som tårna att krylla sig!
När jag träffade sambons föräldrar för första gången så hade dom en Alladin-ask kvar sen julen och det här var i mitten av januari!
I min familj överlever bara dom äckliga bitarna till dagen efter att asken har öppnats