Livets toppar och dalar
jösses amalia - det verkar som om min lilla princessa har somnat nu... vågar jag ens skriva det eller kommer hon att vakna och börja gråta tills hon kräks igen?... hon är inne i en sjukt jobbig trots just nu när det gäller sänggåendet. hon ska bara INTE gå o sova... först trodde vi att det var värmen o sen att hon inte var tillräckligt stimulerad, ett tag funderade vi på om det var nya sängen men nej - det är bara ren skär trots! så fort man ger efter det minsta lilla så skrattar hon så gott så gott och e jättenöjd - även om hon störtbölade 2 sekunder tidigare...
så nu är det hårt mot hårt som gäller. tydlig nattnignsrutin, diskutera dagen som varit och dagen som kommer, satt på avslappningsbandet, ätit välling, kissat fått blöja, alla gosedjur i sängen, pussat o kramat alla godnatt och sen GODNATT och gå ut därifrån... och peppar peppar men efter mängder av gråt o tandagnisslan för 3 dgr sen (vid 4 tillfällen under kväll/natt) till ingen gråt men dessto mer gnäll idag tyder ju på att det går i rätt riktgning nu... hoppas hoppas (tar i trä, håller tummen och ber en stilla bön)
nu ska jag gå o hyra ytterligare en film åt mig o maken om vi inte hittar ngt kul på tv -har vait hos min pappa och hans fru och ätit 3-rätters idag och är lagom sega nu...