Klockarbol - så fina ni var!
Snorkis - vad gullig du är! Jag känner mig knappast som det du beskrev mig som, men det är ju bra om jag lyckas förmedla den bilden. Ibland, när jag funderar på hur det var i min barndom, undrar jag hur mycket latare än sina föräldrar man kan bli? Fast sen funderar jag lite till, för när man var barn gjorde (iallafall jag) man ju inte särskilt mycket nytta hemma, så det kanske är i förhållande till det jag tycker att de jämt var så flitiga? *snälla någon - säg att det säkert var så*
Vad bra att du delar med dig av hur du upplevt olika bemötanden! Själv tycker jag att det är jättesvårt att veta hur man ska bemöta folk i sorg, och ibland tror jag att man blir låst bara för att man försöker göra allting "perfekt", vad nu det är. Din gamla kollega verkar verkligen ha fattat det här med att döden är en naturlig del av livet, och hur man behandlar sådant, men precis som du tycker jag att det känns som att döden är något "onaturligt" (eller iallafall behandlas som det) i många sammanhang.
BS - vilket spännande kalas! Kul med krypandet också.
Parnassia - det är förstås jättesvårt att råda någon annan hur de ska göra, men om jag var du tror jag att jag skulle prova på jobbet, förutsatt att jag tyckte att det verkade vettigt även efter nästa möte. Du tror inte att du kan jobba lite deltid i början, för att kunna fortsätta vara hemma med Lilla ett tag till, även om du börjar jobba? Tror du att dina chanser att få ett annat jobb ökar om du tackar ja till det här? Isåfall kan ju det också vara något att fundera på. Kram!
PB - vad trist att du och sambon hamnade i ett gräl just nu, när ni verkligen ska vara där för varandra, fast jag förstår ju att det var just det grälet handlade om. För typ 10 år sen läste jag någon bok som hette typ Män är från Mars, kvinnor är från Venus; en ganska fånig amerikansk bok i många avseenden, men där stod mycket just om det där med männens grottbeteende (visa kärlek genom det de gör) kontra kvinnornas behov av att tala om saker istället. Har inga råd att ge, men skickar massor av sympati och kramar! Hur länge till är det du ska spruta? Är det 21 dagar totalt?
Hattis - vilken härlig helg du haft! Precis så som man vill ha det; lite lagom kombination av ute och inne, sällskap och ensam.