Livets toppar och dalar
Snorkis - Telis uttryckte sig så himla bra (som vanligt ) - det skulle vara tusen gånger värre om du inte skrev i tråden, så att vi inte visste hur det var med dig. Och efter att ha funderat lite mer på min egen avundsjuka, och pratat lite till med maken, känns det som att avundsjuka egentligen bara är ett friskhetstecken. Kanske att det är lite "nyttigt" också, för jag tror att varje gång man känner avundsjuka tvingas man reflektera lite över sin egen sorg och vad man varit med om, och förhoppningsvis läker man då lite mer för varje gång. För egen del hoppas jag att det blivit ytterligare lite bättre på matfronten för Piff & Puff när min väns tvillingar föds, för om vi då har en mer eller mindre normal situation blir det nog lättare för mig att glädjas ordentligt med henne, och att känna mindre avund. Kram på dig!
Oupsie - usch, sådana där människor som verkligen inte försöker sätta sig in i hur andra har det kan verkligen vara dryga. Riktiga energitjuvar brukar de vara. Hoppas att det blir bättre, och annars är det väl en relation som kommer att rinna ut i sanden så småningom. Kram!
Parnassia - gratulerar till jobbet! Vad kul att du känner dig så pass positiv att du firar med skumpa. Skönt att du får lov att ta det i din egen takt. Sjysst lön gör ju inte det hela sämre.
Porchez - bara bolla på om jobbet, du. Jag har också varit ordentligt tuff i löneförhandlingar några gånger - man ska inte sälja sig billigt, om det inte ligger väldigt speciella skäl bakom.