Livets toppar och dalar
Hej i tråden!
Har inte varit inne på tusen år (nja, tre veckor är det kanske, men det känns som tusen år ) pga semesterresa och sen tusen olika sociala aktiviteter på hemmaplan. Kul men hektiskt.
Jag fick ett sms från Lappis (tack ) häromdagen med de hemska nyheterna om Snorkis. Jag blev alldeles kallsvettig och illamående och tårarna steg upp i ögonen. Inga ord finns ju för att beskriva hur fruktansvärt det måste vara för Snorkis med familj när man själv blir så illa berörd och ledsen, fastän man är långt ute i periferin. Har ni hört något mer ifrån henne?
Jag har bara läst "ikapp" ett par sidor och förstod att Start har plussat nyligen, så jag håller förstås tummarna för en lycklig utgång den här gången.
Och Nenne har inte fått någon bebis ännu, förstår jag.
Någon annan stor nyhet jag missat?
Vi har haft en jätteskön semester så här långt; bilsemester med 150 mils körning enkel väg (med en övernattning) gick super med Piff & Puff, och de uppförde sig jättefint på muséer, i affärer och liknande också. Vi fick en lagom blandning av strand ("stor sandlåda" enligt Piff & Puff ) och kulturupplevelser. På kvällarna sov barnen i vagnen, så att maken och jag kunde avnjuta en god middag i lugn och ro.
Nästa vecka ska vi faktiskt ha en natt på hotell utan barn - kanske någon här har något bra tips på ett trevligt ställe med bra restaurang, eller bra restaurang i närheten, i Halland eller västra/södra Småland? I slutet av nästa vecka bär det sen av upp till Nennes trakter med husbil. Ska bli spännande att se hur det funkar.