Telis - det är precis det jag gjort nu idag! Läst bok lääänge ute på terrassen med en kopp kaffe & skön afrikanske musik i högtalarna! Inte störd en endaste gång, mer än att jag vinkade till en granne (om det nu kan kallas störd...)
Har en "egendag" hemma idag & det är såå lyxigt! Mannen & Amanda drog till svärmor/farmor i förmiddags & de är fortfarande där! Var en vända på stan, så gött att bara vara runt & fixa diverse grejor utan att vara stressad eller att det är ngn som blir rastlös! (men jösses vad mkt Sthlms-dialket jag hörde på stan ...tills jag kom på att det Way Out West drar igång idag!)
Väl hemma igen så har jag ansträngt mig att INTE göra för mkt nytta, utan njuta av att ta det lugnt & just LÄSA! Fast strax ska jag ta tag & börja sy gardiner, har haft tyget liggande länge, men inte kommit till skott. Egentligen går det ju rätt snabbt, men inte haft ro att göra det.
Mugglan - jo, dagmamman lagar all mat & när jag ser menyn så är det verkligen goa grejor Amanda får - vår dagmamma har jobbat många år i restaurantbranschen & det har nog satt sina spår. Fast hon gör det inte fem dgr i veckan - de jobbar ju fyradagarsveckor & en av dem är ju alla dagmammor & dagbarn på "lokalen" & då turas de om att vara ansvariga för lunchen. Men hon berättade i söndags när vi sågs här att hennes man lagar all mat på kvällar & helger, det räcker liksom att göra det på dagarna - vilket jag har full förståelse för.
Apropå lagad mat två ggr om dagen så har jag mina åsikter klara, så jag tänker innte vädra ut dem en massa här (& ingen kommer ändå att kunna omvända mig ) Men kan väl säga som så att jag är ngnstans mittemellan & är nöjd med det. Mackor kvällstid för mig är tex med avocadoröra & tomater, ägg & tomater, romröra med avocado & räkor, mozzarella & tomat & pesto osv. Känns nyttigare & fräschare än tex pannkakor som bara är stabbigt.
Lappis - underbara nyheter att beslutet kommer att gå er väg! Förstår dock att ni vill ha det svart på vitt innan ni korkar upp polaren Roger! Pratade med min pappa om adoptioner när de var här häromdagen - han sitter i socialnämnden i mina hemtrakter & bekräftade att det är han & några till i nämnden som tar beslut om just adoptioner (& även tvångsomhändertaganden & andra betydligt hemskare saker) - kul att få höra hur processen går till även från hans håll! Insåg att jag är rätt påläst
Parnassia - diggade ditt uttryck "inte rätt vaggade" Aldrig hört det förut!
Snaily, vad skönt att det inte var UVI! Själv var jag & lämnade urinprov senast i förmiddags, får se vad det visar. Lämnade prov när jag var där 22 juli & sen ringde de en vecka senare & sa att ev hade jag UVI, men de var inte säkra & ville ta ett nytt prov. Var där & lämnade det för två veckor sen & sen inte hört ngt, så jag tänkte att allt var OK. Men så ringde de igår IGEN & sa att mitt senaste prov kommit bort , så jag fick åka dit igen idag med ett nytt... Tjatigt, men bra att de håller koll & hoppas att det ska vara OK.
Hade UVI (som jag inte fattade att jag hade) som gick upp i njurarna för några år sen & låg på sjukhus några dgr (DÅ fattade jag det desto mera - samma upplevelse som du Lappis...) & detta gör att de är extra noggranna nu på MVC tydligen.
Nähäpp, nu ska jag ta plocka fram symaskinen!