Livets toppar och dalar
Klockarbol, jag tror du och jag skulle prata bort en natt irl bara som en viftning av en kolibrivinge. Det låter som om vi delar en del erfarenheter.
Melondoft, du skulle säkerligen må väl av att bena och ösa en del. Kom ihåg att psykologer bara är människor-alla männiksor passar man inte ihop med.
Mugglan, underbart att höra om den ur-östa hinken! HEJJA!
Vad gäller problem så kan de nog dock finnas vare sig man tänker på dem eller ej. Det är iallafall vad jag brukar påpeka för struts-mannen jag lever med. DVS räkningarn liger ju i kuvertet även om man vägrar veta om dem.
Och tiden för en kvinna går, även om man inte tänker på det och är hur avslappnad som helst.
När det gäller det där med grav, så var det ju inte du utan psykopaten som beskrev varför det kan vara svårt att komma åt sin egen sorg och erkänna den. Just för att den är mer abstrakt än den sorg som stirrar en rakt i ansiktet. Det var väl inga konstigheter. det är ju som att det är lättare att komma till punkten där man verkligen når sin sorg och därmed kan bearbeta den om man VET att en person är död, och inte bara saknad. Som för dem som ändå hittade sina döda efter Tsunamin, Estoni etc. Det är ju därför det blir så viktigtför anhöriga att mördade människor återfinns också.
Parnassia, Det där är ju sådant som är förbjudet för arbetsgivare att fråga om -officiellt sett. Verkligheten är upenbart en annan!!!
AM, skönt att ni fick bli sams och hade en fin kväll!
Tinga: HEJJA i småbarnspusslet!
BS, nya ord är jubland det roligaste som finns!
Exempel på myntade uttryck i vår familj:
*Oxtokig- sambons missuppfattning av skogstokig. Alla hör ju att en tokig oxe inte är något att leka med.
*Jubiléumsidiot- min älskade mormors missuppfattnig av jubelidiot. Stilla konstaterande "ja, de ä la när en vatt dommer så länge att en kan fira jubiléum"