Livets toppar och dalar
PB, snacka om trist kostnad att behöva ersätta pannan! Hoppas att banken tycker att det är en bra investering!
PB, snacka om trist kostnad att behöva ersätta pannan! Hoppas att banken tycker att det är en bra investering!
Och visst är det så att folk har kort minne, bara för att grannen här inte hade foglossning själv så kommer hon säkert inte ihåg om någon i hennes närhet hade det.
Lappis, tror inte att det är så ofta som taket rasar in . Fast det skulle nog kunna bli dyrt om det gjorde det. Eller i och för sig, nu i vintras när det var så mycket snö så var det väl vissa som fick problem med sina tak?
PB, visst är det så. Lite slitna tapeter kan man leva med, men man måste se till att ha värme i huset.
Mina föräldrar bytte ut sin vedpanna mot bergvärme för en massa år sedan, men ni vill hellre ha vedpanna igen? Eller är bergvärme för dyrt? Vet att det har blivit dyrare nu än vad det var när mina föräldrar installerade det. Då fick de något bidrag tror jag.
Kanske lever i förnekelse nu när vi ska flytta till hus .
Men visst behöver man en buffert. I ett nybyggt kedjehus kommer man förhoppningsvis inte att behöva utnyttja den där bufferten lika ofta som i ett äldre hus.
Eller inte .
Och visst är det som du säger, det är nog få personer som får det lätt med allt, utan de flesta får nog kämpigt någonstans på vägen, antingen med att bli gravid, vara gravid, föda ett barn eller ta hand om barnet.
200-300 000
Oj, det var dyrt. Förstår att ni inte ser det som ett alternativ .
Kul att ni gillade mina inköp förresten .
Mina nya inköp blev alla bra utom en tröja som mest såg ut som en trasa, så den får åka tillbaka.
Det kostade inte över 100 000 när mina föräldrar bytte och det är knappt 15 år sedan nu. Men de klarade inte av att ha kvar vedpannan. Pappa har ryggproblem och blev alltid sjukskriven efter varje vedleverans och värmen fungerade hyffsat men det var alltid ont om varmvatten så jag tror att det var något som inte stämde men de hittade aldrig felet. De hade också en elpatron som de skulle kunna sätta in när de var borta men den fungerade aldrig heller. De fick bara ett kallt hus och en apdyr elräkning...
Men det finns väl betydligt bättre system nu för tiden att sätt in .
Ja, för mina föräldrar har bergvärmen verkligen förändrat deras liv. Låter lite överdrivet kanske, men att de slapp att oroa sig för vedleveranser, uppvärmning och dessutom fick lägre kostnader gjorde verkligen stor skillnad!
Är inte Klockarbol här ikväll? Hoho, var är du?
Halloj i tråden .
Är det dags för lite fredagsskumpa? Införskaffade en Billabong för ett par dagar sedan, kanske ska testa den ikväll?
Ingen snö här, tack och lov, men det blåser en del.
Tinga, jogging kl. 5. Det är beundransvärt helt klart. Kl. 5 visste jag inte ens vad jag hette utan sov så gott så .
Lappis, krya på dig!