Jag instämmer med Kängu. När jag suttit och läst hela valmanifestet och allt jag hittat och inser att "såhär tycker ju jag med i det mesta" och när jag betänker vikten av något partis inflytande med miljöarbete värt namnet, för min sons framtid och så vidare, då kan jag inte hålla på att haka upp mig på Mona-grejen. Att få full snurr på DEN presonangreppskampanjen måste för övrigt vara alliansens mest tacksamma hittills.
Mona skulle förövrigt inte bestämma själv över Sverige och hon är ju inte en politisk nykomling som inte kan något. Wetterstrand och andra duktiga får ju också vara med. Det är hennes personlighet alla retar sig på. och vad gäller Toblerone och rent mjöl i påsen, så vill vi nog faktiskt inte veta vad gubbslemmet i risksdagen har för otvättad byk och vad för fläckar det är på deras både brallor och handdukar. Vi tenderar att bli rätt döva och blinda då.
Säger jag, som egentligen inte heller vill ha Mona som stadsminister, men måste rösta efter mitt hjärta och inte med någon jäkla taktik. Jag vill att min röst ska säga hur jag skulle vilja ha det. Eller vilka som mest företräder hur jag skulle vilja ha det.
Och när det kommer till grundsynen på människan så blir det helt klart hellre maskrosor än vitsippor i min trädgård.