Parnassia, i slutet av en varm sommar för några år sedan fick min son sådär ont i magen. Jämt och ofta så det blev doktorn tillslut. Han sa att det är väldigt vanligt att barn får saltbrist när det varit fint väder länge. Jo, för då fikar och fikar och fikar man och glass och yoghurt och ostmacka och...ja du fattar!
Han gav oss direktiven att ladda på för fullt med alternativ, som tex havregrynsgröt (som man ju saltar) istf fil, skinka istf ost och gärna en tjockare sort än "Tunna skivor" osv. Kanske ngt kallskurt som man kan plocka m fingrarna vid mellis etc. Ägg m kaviar... Ja, hursomhelst så lydde vi och faktiskt gick magknips-klagandet helt över!
Nu kan ju detta vara ngt helt annat som din dotter har, men det är en erfarenhet från vårt håll, då jag själv var riktigt orolig ett tag för sonens mage.
På natten låter det ju nästan som att hon har nattskräck, lillstumpan?
Jag hade perioder med sonen då han inte var kontaktbar och bara skrek. Jag lät bli att försöka väcka honom och försökte lita på att bara närvaron med försiktig famn och små lugnnde ljud-inget prat, på något sätt ändå når fram till dem där de är. Han brukade lugna sig efter en stund. Men fasen vad hemskt det är när de blir sådär.