Åh HJÄÄÄÄÄLP!!!
Jag och min kompis gjorde en hastig och helt oplanerad resa till Turkiet för en massa år sedan, och hamnade så att säga där vi hamnade, mitt i becksvarta natten, i en liten liten stad eller by eller vad man kan kalla den. När vi ÄNTLIGEN lagt oss-i ett rum i ett hus där familjen hyrde ut just detta rum till turiser, och drog en djup suck av lättnad över att få sträcka ut kroppen i horisontalläge, efter en mycket lång och skumpig bussresa....
...upptäckte vi att i Turkiet, där finns det muslimer, och där det finns muslimer, där finns det minst en minaret....
Och de förväntas aktsamma sin skapares ord TIDIGT innan ens tuppen fått för sig att gala.
Jag höll allvarligt talat på att skratta ihjäl mig den gången. Min kompis, som var lite argare än jag i sin utmattning börhjade ofrivilligt fnissa med medan hon morrade "skratta inte, det är INTE roligt"
Hihiihi!
Nu i efterhand är det roligt.
Men jag skulle HELT klart överväga annat boende om jag kunde, för det är inte en gång per dygn och det är inte vare sig kortvarigt eller lågmält heller.