Mrs B skrev 2010-08-13 17:25:56 följande:
PB = Historia är inte riktigt mitt favoritämne men jag vänjer mig nog....... Återkommer om jag behöver experthjälp!!!!
Åh, ifall jag inte behövde tänka på inkomster och så, uan bara kunde göra vad som helst för mitt höga nöjes skull, då skulle jag gärna plugga bla historia. Fast jag är verkligen ingen expert, och sådant som årtal tex, det glömmer jag jämt. Min sambo tycker historia är jätteintressant också. Särskilt när krig är inblandat. Och det är det ju jämt. Typ.
Klockarbol, ja men det är det ju!
Och sådant som äter andra kan gott få vara här. Tvestjärtar är tex värsta jäkla rovdjuren om man läser på lite. Den kan käka 150 bladlöss/dag och 5 äppelmasklarveri timmen!!! Man de behöver ju förstås inte bo i mitt sovrum, utan kan hålla sig utomhus.
Gulögonslända har jag nyss lärt mig. Den har jag ofta ett inne-även förr, och varit lite rädd att den är ngn slags mal, men den övervintrar visst gärna inne, och sedan åker denut och käkar bladlöss.
Men i trädgården göre sig mördarsniglar icke besvär, och i mina husväggar behöver inte getingarna bygga sina bon. Bygger de i ladan är det inte så farligt-bara min sambo låter bli att DRÄMMA igen dörren deras bo sitter på...*minns kalabaliken*
Möss och sorkar får ångra om de flyttar hit, för mina katter är mästerjägare.
Men pälsängrar och silverfiskar....
..och så är annars fäsingar det äckligaste kryp jag känner till!