Inlägg från: MaybeBride09 |Visa alla inlägg
  • MaybeBride09

Ris, konfetti, annat?

myheart.se har bröllopsbubblor. Runt 250 kr för 24 st tror jag. Det är nog nästan det enda alternativet du har om du inte vill ha konfetti, ris eller fågelfrö.

• MaybeBride09
    Mmmajsan skrev 2010-07-24 21:44:04 följande:
    Blivande maken säger nu att han inte vill ha bubblor heller, för tänk om de fläckar ner hans hyrda finkläder....det blir dyrt det. Hellre ris!...jaha...Så nu funderar jag på fågelfrön trots allt. Finns det nån sort som ser ut som ris ungefär?
    Bubblorna man köper som bröllopsbubblor ska inte fläcka. Läste någons blogg och hon hade testat på sin siden morgonrock. Hon hade köpt dom som är i stavform.
  • MaybeBride09
    BlackWIngedAngel skrev 2010-07-24 23:53:37 följande:
    Måste bara få säga, att riskastning är ju en välgångsönskning från gästerna till brudparet och alltså är det egentligen inte något man som brudpar ska lägga sig i. Gästerna tar med sig det om de vill kasta. Sedan gör ju folk helt och hållet som de vill, men det kan ju vara bra att veta att det inte är ens egen uppgift egentligen. Det kommer förmodligen vara folk som tar med sig ris i vilket fall.
    Med tanke på myten om att fåglarna inte ska äta ris så är det väldigt många som inte tar med ris. Speciellt när det finns kyrkor som vägrar att man kastar vanligt ris. Jag har bara varit på ett bröllop i mitt liv men då fixade värdparet med ris att kasta, även om det inte är så det ska vara.
Svar på tråden Ris, konfetti, annat?