• Jessika81

Hur långt har ni från kyrka till festlokal?

Eller vad tycker ni är ok? Festlokalen jag tänker på kommer att erbjuda övernattning för alla gäster, hur långt kan man begära att de åker då?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur långt har ni från kyrka till festlokal?
  • LindaAndreas

För våra gäster tar det ca 20 minuter att åka mellan kyrkan och festlokalen. Helt okej tycker jag. Jag har varit på bröllop där det tog ca 1 timme att åka från kyrkan till festen. Lite väl långt men funkade ändå.

• Andreas flicka

Vad kontsigt jag skrev ett inlägg som försvann.

Kom på att jag för två år sedan var på ett bröllop på Yxtaholms slott, paret vigde sig i en kyrka som ligger ca 50 minuter från slottet. Det var inte alls jobbigt på något sätt att åka i ca en timma för att ta sig till slottet. Alla skulle sova kvar. När vi väl kom dit, checkade vi in, tog ett glas i salongen och vilade lite, minglade, ja hade det allmänt trevligt.

Hur det blir beror på hur man gör det liksom... Ser man till att gästerna inte behöver vänta ute i solen/regnet/snön gör det ingenting alls att behöva vänta. Det är ju roligt att mingla och titta på omgivningarna. 50 minuter är inte så lång tid.

Så oroa dig inte! Ingen kommer gnälla och alla kommer vara glada. Bröllop brukar ta fram det bästa hos de flesta

• Lucky Heart

Jag tror att det mesta funkar bara alla får veta förutsättningarna i god tid innan...

• Rufsas

Om gästerna ska sova över är ju 50 minuter inte alls farligt. Då har man liksom en helhelg att se fram emot.

• Vi2alltid

Jag var nyss på ett bröllop där det var flera mil mellan kyrka och festlokal, det tog kanske ca en halvtimme med bil, och det var ingen övernattning utan vi åkte bil tillbaka hem sedan på kvällen. Och det gjorde mig inte ett skvatt ska jag säga! :)

• Jessika81
    Vi2alltid skrev 2010-07-27 23:51:00 följande:
    Jag var nyss på ett bröllop där det var flera mil mellan kyrka och festlokal, det tog kanske ca en halvtimme med bil, och det var ingen övernattning utan vi åkte bil tillbaka hem sedan på kvällen. Och det gjorde mig inte ett skvatt ska jag säga! :)
    Vad trevligt! Men svårt är det ändå att bestämma. Kyrkor finns ju överallt i Sverige och det är nog många som inte förstår varför man vill ha en speciell kyrka. Särskilt om den ligger 50 minuter från partyt...
  • nollåtta

Vi har inget avstånd alls, vigseln sker i trädgården till festlokalen.

• Vi2alltid

Jessika81 skrev 2010-07-28 00:02:10 följande:
    Vad trevligt! Men svårt är det ändå att bestämma. Kyrkor finns ju överallt i Sverige och det är nog många som inte förstår varför man vill ha en speciell kyrka. Särskilt om den ligger 50 minuter från partyt...

Nä det är förstås svårt, men finns det dessutom övernattning så kan det ju inte spela någon roll!

• apan80

Vi kommer ha vigseln utomhus vid en å och sen tar det 3-5 minuter att gå till festlokalen.

• bobods
    nollåtta skrev 2010-07-28 00:03:39 följande:
    Vi har inget avstånd alls, vigseln sker i trädgården till festlokalen.
    Samma här!
  • Biscuit

Jag tycker inte alls att det är någon fara att åka en bit. Se bara till att alla har någon att åka med då inte alla har bil, de kanske åkte till kyrkan med buss. När min brorsa gifte sig så hade de en buss mellan kyrkan och festlokalen, mkt uppskattat.

• 20110820

I princip inget avstånd alls, festlokalen ligger max 50 meter från kyrkan så det tar väl en halvminut eller så för alla att ta sig dit

Svar på tråden Hur långt har ni från kyrka till festlokal?