Pris pa fotograf - Stockholm
Att det skulle vara svårt att hitta någon som kan fotografera en timme tror jag knappast. De flesta "normala" fotograferingar tar mellan 1-2 timmar. Åtminstone bland de fotografer jag kollat och det är ganska många.
Varför skulle det vara svårare eller dyrare att fotas en timme i kyrkan mot att fotas en timme utomhus eller i studio? Det är väl tiden och omfattningen som avgör priset?
Tycker det låter som en jättefin idé Bridezilla11! Priserna varierar ganska mycket från fotograf till fotograf och likaså vad som ingår i priset. Surfa runt på nätet och ring/mejla olika fotografer och fråga! Det är mitt tips.
Bridezilla11 skrev 2010-08-03 22:54:42 följande:
Jag undrar en sak!Kan man inte bara anlita en fotograf för att ta bilder under tiden man är i kyrkan? Alltså en timmes jobb..? Vad kan sånt kosta då? Min moster är ingen fotograf men tar väldigt schyssta bilder ändå, så hon får gärna stå för det under festen. Men i kyrkan och när man går ut vill jag gärna ha ett "proffs" som fångar ens "bästa jag" så att säga.MKF skrev 2010-08-04 19:40:09 följande:
Det går säkert att hitta en sådan fotograf med. Dock kanske det är lättare bland hobbyfotografer än bland yrkesfotografer. Alternativt får du vara beredd att betala bra för det. "Problemet" är att även om du bara vill bli fotad under en timme kan fotografen inte ta på sig några andra uppdrag som heldag eller runt den tid du ska bli fotad. Priset är jättesvårt att säga. Din förfrågan innebär kanske 2 timmar förberedelser, 1,5 timmar på plats, 1 timme resa, 2 timmar redigering och 1 timme efterarbete. Så totalt nästan en dags arbete. Sedan är ju frågan vad du vill ha för leverans? Vill du ha ett album, förstoringar, högupplösta bilder på skiva? Är det i Stockholm eller ute i landet? Enklast är nog att du frågar fotografer som du gillar (googla, titta i BTs företagsregister etc). Om du vill hitta en så billig fotograf som möjligt kan du t.ex. annonsera på fotosidan.se. Tänk bara på att titta på referensbilder och skriv ett avtal om pris och vad som ingår i leverans.