• Kerbaros

Vad ska er blivande make ha på sig?

Jag och min m2b sitter i livade diskussioner kring vad han ska ha på sig. 

Vi har redan bestämt att han ska ha en kostym på sig men när det gäller detaljer så blir det  svårare. När det gäller exempelvis väst så ser han det som snobbigt att ha en väst i ljusare och mönstrat material (vet itne var han fått det ifrån) men han tycker det är fint så han är kluven. Jag tycker å andra sidan att det är jättefint och inte alls snobbigt eller stroppigt.
    Vad tycker ni? vad ska era m2b ha på sig??

När det gäller de andra detaljerna typ slips,fluga, plastrong och liknande. Vad ska era karlar ha på sig då?¨

Många svar efterfrågas!!! =)

• Svar på tråden Vad ska er blivande make ha på sig?
  • Mymlan16

Min ska ha frack, var med när han provade ut den. Stilig som en filmstjärna från trettiotalet, mmmm ;)

• Sörön10

Mörkgrå kostym samt  silverfärgad väst och plastrong från Cavaliere! Och så ska han ha en kristall-kravattnål så han blingar lite han också! =) 

Plus en vit frackskjorta med snibbkrage! =) Stiligt, men han har ännu inte provat hela allting tillsammans! haha!

Men du, det är ju assnyggt med väst i samma material och färg som kostym annars! Vill han inte ha det?

• havelina

Svart kostym med tillhörande svart väst, vit skjorta och svart fluga.

Viktigaste är väl att han känner sig bekväm, men jag tycker inte heller att det ser snobbigt ut med väst i annan färg!

• Emmilie87

Mörk marinblå kostym med väst och kravatt...men jag vet inte i vilken färg än.

• mattiasFästmö

Kerbaros skrev 2010-07-27 15:29:33 följande:
    Jag och min m2b sitter i livade diskussioner kring vad han ska ha på sig. Vi har redan bestämt att han ska ha en kostym på sig men när det gäller detaljer så blir det  svårare. När det gäller exempelvis väst så ser han det som snobbigt att ha en väst i ljusare och mönstrat material (vet itne var han fått det ifrån) men han tycker det är fint så han är kluven. Jag tycker å andra sidan att det är jättefint och inte alls snobbigt eller stroppigt.Vad tycker ni? vad ska era m2b ha på sig??När det gäller de andra detaljerna typ slips,fluga, plastrong och liknande. Vad ska era karlar ha på sig då?¨Många svar efterfrågas!!! =)

Min man får ha på sig vad han vill, sålänge det är uppklätt eftersom jag inte vill att han ska komma med krav på vad jag ska ha för klänning, så tänker inte jag ha krav och tycka och tänka om vad han vill ha på sig. Sålänge han inte kommer i jeans och en gammal tshirt dvs ^^

• Nikeh

Min blivande har köpte en urtjusig frockcoat. Den är mörkgrå och till den ska han ha en ljusare grå väst med tillhörande kravatt. Han var så fin när han provade det, så jag började nästan gråta...  Jag är ju en sån fjant!  

• Janqvist

haha, håller med mattiasfästmö!

min blivande man ska ha på sen en beige kostym som han sydde upp i thailand, vit sidenskjorta under, också den skräddarsydd.
    sen ska han ha en slips som går i lila, samma som på vår yngsta dotters dop, eftersom vår temafärg e lila!
    svårast ha visat sej vara att hitta skor som passar till kostymen... typ gråbeige...

för varken vita eller svarta skor passar, eller va tycker ni?

• Kerbaros

Ser av svaren att det tolkas som att jag vill att han ska ha någonting som han inte vill ha, så var det inte menat :)

Min tanke var snarare att han itne ska utesluta det bara för att han tror andra ser det som snobbigt om han själv vill ha det och tycker det känns bekvämt. Han får definitivt välja själv vad han vill ha!

Svart väst verkar han lite mer sugen på än en färgad =) får ta och kolla upp lite sådana. Hur tidigt köpte ni kläderna till m2b? i de affärer som vi tittat ber de oss återkomma ca 1 månad innan bröllopet och de verkar bara tycka att vi stressar. Jag känner mer att det vore skönt att få det gjort så vi inte behöver fokusera på det senare när jag gissar på att det kommer finnas andra saker att pyssla med.

• mattiasFästmö

Janqvist skrev 2010-07-27 17:55:08 följande:
    haha, håller med mattiasfästmö!min blivande man ska ha på sen en beige kostym som han sydde upp i thailand, vit sidenskjorta under, också den skräddarsydd.sen ska han ha en slips som går i lila, samma som på vår yngsta dotters dop, eftersom vår temafärg e lila!svårast ha visat sej vara att hitta skor som passar till kostymen... typ gråbeige...för varken vita eller svarta skor passar, eller va tycker ni?

har du någon bild på kostymen? så man kan se exakt vilken nyans den går i

Svar på tråden Vad ska er blivande make ha på sig?