Hjälp vi kan inte prata om bröllopet utan att bråka.
Min sambo friade till mig förra året och vi förlovade oss förra nyår. Jag vill inget heldre än att gifta mig med denna mannen. Vi bestämde att "denna eller nästa sommar" 2010 eller 2011, skulle bröllopet bli av. Denna sommare förflöt och vi sa "ok, nästa sommar då".
Varje gång jag tar upp ämnet så verkar han bli sur och tyst. Igår satt vi och tittade på tv (En amerikansk film där det planerades för bröllop) Jag tog tillfället i akt och frågade om han tänkt mer på vårt bröllop men det hade han inte. Jag frågade om han ville planera lite inför det men det ville han inte heller. Varje gång jag vill prata eller planera - undrar hur han vill ha bröllopet blir han bara sur och tvär. Jag frågade honom igår varför han blir så sur och han sa att han känner sig pressad. Det är ju inte så att jag går och tjatar om det dagligen - det var en månad sen sist. Tyckter det är tid att börja planera om vi ska gifta oss nästa sommar.
Det skär sig då jag inte är döpt eller kristen och därför helst inte vill gifta mig i kyrkan. Jag menar att man kan ha en fin cermoni utan kyrka och präst. Min blivande är inte kyrklig eller kristen (han hävdar att han är kristen när vi paratr bröllop men visar det inte annars) direkt. Jisses vilken soppa! Det ska ju vara kul och spännade att tillsammans planera inför en av de lyckligaste dagarna i vårt liv. Var ska jag göra?