• Moirie

Hur F-N är människor funtade????

Om det hade varit i februari, en vecka innan vår vigsel, så hade jag nog varit superstressad och förbannad.

Men nu när jag redan är gift (och i ett betydligt lugnare sinnestillstånd) så tänker jag mest att om han ordnat ett så tight tidsschema för sig själv på er bröllopsdag så är det upp till honom hur han tänker lösa problemet med att hinna i tid. Det går att hinna genom tullen och väskupphämtning och åka 10 mil på en och halv timme om allt flyter på. Jag förmodar att han tänker vara ombytt redan på planet och ha present och minneslapp med talet i handbaggaget? 

Visste han om att svägerskan skulle hämta tårtorna? Om hon lovat att hjälpa till med tårt-transport så får ju hon fixa det åt er på något annat sätt om hon dubbelbokat sig. (Be nån annan köra åt er, skicka dem med taxi, betala konditoriet för att köra ut dem eller vad som helst.) Har man tagit på sig ett ansvar så får man ju uppfylla sitt löfte, inget mer med det.  

Jag förstår att du är förbannad men är hans kassa tidsplanering verkligen värd den markeringen att han inte får sitta bredvid dig? Mitt råd är att inte göra det till en större grej än vad det är och att inte låta andras dumheter påverka ert bröllop. (Vilket förstås är lätt att säga när man inte är mitt uppe i det). Lycka till!

Svar på tråden Hur F-N är människor funtade????