• TheSecret

Hur F-N är människor funtade????

Jag e så arg o besviken!!! Vi har planerat det här bröllopet (som är nu på lördag) i 2 år och ALLA vet vad detta betyder för oss o hur mkt tid o energi vi har lagt på detta. Då har min MBs far mage att åka iväg på en skottlandsresa idag för att komma hem på lördag, planet landar på kastrup kl 13.30 och vår vigsel börjar 15.00 i Tomelilla!! Det är 10 mils avstånd!! Hur i h-vete ska han hinna i tid??? Dessutom bokar han upp min MBs syster (som ej ska/kan närvara på bröllopet) att hämta upp honom på kastrup vilket resulterar i att hon inte kan hämta upp tårtan åt oss för deras far har sina golfväskor med sig så tårtorna får inte plats i bilen!!!

Vi har gjort bordsplaceringskartan klar men den får jag riva nu och göra en ny bordsplacering för jag tänker inte ha deras far sidan om mig när han behandlar oss på detta sätt. Hur mkt respekt visar hon oss??? NADA!

Tycker det är fruktansvärt lågt av honom att göra så här.
    Hur hade du reagerat?

• Svar på tråden Hur F-N är människor funtade????
  • Moirie

Om det hade varit i februari, en vecka innan vår vigsel, så hade jag nog varit superstressad och förbannad.

Men nu när jag redan är gift (och i ett betydligt lugnare sinnestillstånd) så tänker jag mest att om han ordnat ett så tight tidsschema för sig själv på er bröllopsdag så är det upp till honom hur han tänker lösa problemet med att hinna i tid. Det går att hinna genom tullen och väskupphämtning och åka 10 mil på en och halv timme om allt flyter på. Jag förmodar att han tänker vara ombytt redan på planet och ha present och minneslapp med talet i handbaggaget? 

Visste han om att svägerskan skulle hämta tårtorna? Om hon lovat att hjälpa till med tårt-transport så får ju hon fixa det åt er på något annat sätt om hon dubbelbokat sig. (Be nån annan köra åt er, skicka dem med taxi, betala konditoriet för att köra ut dem eller vad som helst.) Har man tagit på sig ett ansvar så får man ju uppfylla sitt löfte, inget mer med det.  

Jag förstår att du är förbannad men är hans kassa tidsplanering verkligen värd den markeringen att han inte får sitta bredvid dig? Mitt råd är att inte göra det till en större grej än vad det är och att inte låta andras dumheter påverka ert bröllop. (Vilket förstås är lätt att säga när man inte är mitt uppe i det). Lycka till!

• Bride in leather

Jag hade blivit skitförbannad och besviken faktiskt.

• mattiasFästmö

Såhär utifrån så tycker jag att det är väl hans problem om han lagt upp ett sånt tajt tidsschema, missar han sin sons bröllop så är det ju hans förlust. Jag hade nog däremot blivit grinig på systern, hans pappa måste väl ha någon annan som kan hämta honom, annars finns det ju taxi. Har man lovat att göra en sån stor grej som att hämta tårtorna så tycker jag inte att man bara kan släppa det en vecka innan. men det jag skulle säga också var att även om jag utifrån nu inte tycker att det låter som en jättestor grej, så förstår jag verklligen att du blir arg för i den situationen en vecka innan bröllopet så är man nog på sina sista nerver när det gäller allt. Så jag hade antagligen reagerat precis som du och dessutom portförbjudit honom från bröllopet och bett han fara och flyga ungefär. Så jag förstår absolut din reaktion!

• Sebastiána

Tycker Moire givit ett bra svar.

Väldigt dålig planering av svärfar. Hur ofta är inte flyg försenade? Jag har ju hört att golfare är lite fanatiska när det gäller sin sport och han verkar ju vara sån - golfen går kanske före det mesta för honom?

• effy999

Jag tycker också att Moire har svarat bra.

Det är hans problem. Han är en vuxen mäniska. Det är han som får skämmas om han kommer sent. Och det är han som får leva med att han missar sin sons bröllop.

Låt det rinna av dig. Ta ett djupt andetag. Du har annat att tänka på. Låt inte detta förstöra er dag.

Stor kram!

• TheSecret

Tack tjejer för era synpunkter och stöd. Ni låter så kloka allihop :) Ni har helt rätt i hur ni tänker, han ska inte få förstöra vår dag, det är hans problem. Jag får så ont i hjärtat av att han gör så mot min blivande man. Ser ju att han blir ledsen. Men, han ska inte få förstöra för oss!

Tusen tack!

• Sebastiána
    TheSecret skrev 2010-08-03 20:00:14 följande:
    Tack tjejer för era synpunkter och stöd. Ni låter så kloka allihop :) Ni har helt rätt i hur ni tänker, han ska inte få förstöra vår dag, det är hans problem. Jag får så ont i hjärtat av att han gör så mot min blivande man. Ser ju att han blir ledsen. Men, han ska inte få förstöra för oss!Tusen tack!
    Jag kan inte förstå varför han gör så här, men som sagt det är hans problem. Alla gäster kommer att tycka att det är konstigt/oförskämt om han kommer insmygande i kyrkan en kvart efter att vigseln börjat eller kanske inte ens dyker upp förrän middagen.
  • TheSecret

Sebastiána skrev 2010-08-03 20:03:47 följande:
    Jag kan inte förstå varför han gör så här, men som sagt det är hans problem. Alla gäster kommer att tycka att det är konstigt/oförskämt om han kommer insmygande i kyrkan en kvart efter att vigseln börjat eller kanske inte ens dyker upp förrän middagen.

Vi ska inte vara i en kyrka utan i vår trädgård på vårt pooldäck så det kommer synas VÄLDIGT tydligt om han kommer intassandes. Men som sagt, det får han stå för men om jag känner han rätt så bryr han sig inte ett dugg, du vet; Fint folk kommer alltid sist! Han kommer bara ge ett stort smile o rycka på axlarna o viska till någon ' jag kom nyss ifrån en golfresa, ha ha'.... Fy, får ont i magen bara jag tänker på det. Men nej o stopp, han får stå sitt kast, inte vi!

• mattiasFästmö

TheSecret skrev 2010-08-03 20:40:26 följande:
      Vi ska inte vara i en kyrka utan i vår trädgård på vårt pooldäck så det kommer synas VÄLDIGT tydligt om han kommer intassandes. Men som sagt, det får han stå för men om jag känner han rätt så bryr han sig inte ett dugg, du vet; Fint folk kommer alltid sist! Han kommer bara ge ett stort smile o rycka på axlarna o viska till någon ' jag kom nyss ifrån en golfresa, ha ha'.... Fy, får ont i magen bara jag tänker på det. Men nej o stopp, han får stå sitt kast, inte vi!

Sådana människor vill man bara kräkas på om du ursäktar mitt ordval. men somsagt, det får stå för honom och ni två ska bara fokusera på varandra och att vara lyckliga! Och även på alla de andra människorna som respekterar er nog för att komma i tid och planera

• Katarina Michael

Tyvärr har jag själv fått lära mig den hårda vägen att föräldrar inte alltid har sina barns bästa utan enbart tänker på sig själv och sig själva.

Bröllop verka locka fram de dåliga eller de bästa sidorna av folk.

• pyrro

Ja på nått konstigt sätt verkar det locka fram sidor hos folk....
    Min mamma har visat alla sina bästa sidor under hela planeringen och ställt upp på alla sätt och vis för att göra det till en fantastik dag för oss.
    jämfört med vad din svärfar gör ska jag inte klaga men min svärmor har mest motarbetat oss, bla tvingat oss att bjuda hennes släkt trots att vi bara hade bjudit närmaste familje från start och verkligen ville ha det så. Hon bryr sig inte om hur vi vill ha det utan bara om vad hennes systrar ska tycka när vi gör nått lite annorlunda.
    jag har varit rejält irriterad periodvis, men har bestämt mig för att släppa det och inte låta nått förstöra vår dag. Att inte glömma vad det handlar om igentligen...det ända som IGENTLIGEN spelar nån roll för mig är att jag och min BM står där och säger löfterna till varandra.....sen får resten gå som det går

Svar på tråden Hur F-N är människor funtade????