• Sebastiána

Tips på minismekmånad?!

Vi kan åka tidigast söndag eftermiddag (är då i Skåne) och måsta vara i Umeå tisdag kväll. Älste sonen går ut gymnasiet och det blir bal på onsdag kväll. Vi ska göra en längre resa senare, men det skulle vara mysigt att åka iväg någonstans direkt efter så vi kan rå om varandra lite. Jag funderar på London eller Paris eller kanske Nice eller också något mysigt i Sverige. Vi är mycket i Skanör men man vet ju aldrig hur vädret blir. Vi gifter oss i början av juni.

• Svar på tråden Tips på minismekmånad?!
  • mattiasFästmö

nu kanske det bara är jag som är allmänt förvirrad men jag hänger inte med alls   vi pratar för det första juni nästa år då alltså? Och ni gifter er på lördagen? Om det nu är så, och att ni måste vara uppe i umeå tisdag kväll så skulle nog inte jag satsa på att åka utomlands iallafall, känns som om det blir mest att resa fram och tillbaka då. Utan hitta något smultronställe på vägen upp till umeå isånafall röstar jag för

• Sebastiána

Det blir säkert bäst med smultronställe på väg upp. Får bli Stockholm då där vi mellanlandar. Synd att min BM inte kan tänka sig att vara tillbaka onsdag förmiddag istället. Tänkte att man kunde passa på att åka utomlands när vi ändå är i Skåne. Känns så konstigt häruppe. Från Malmö eller Kastrup tar det inte mer än två timmar till Paris eller Milano. Från Umeå tar det en evighet känns det som. Min BM åkte till Tyskland i jobbet - tog en hel dag.

• Sebastiána

Ja juni nästa år. Vigsel på lördagen, brunch med övernattande gäster på söndagen. Vi gifter oss i norra Skåne.

• Aeternum

Skagen?

Ska ni bila upp till Umeå, eller vad är tänkt?

Tänkte om ni kunde ta flyget utomlands till något mysigt ställe, & sen flyget direkt upp till Umeå? (Hehe, om det nu går flyg till Umeå... )

Vad är ni intresserade av? Gillar ni musikaler? Shopping, SPA etc?

• CeKe

Lyxa till det på Havsbaden i Grisslehamn! Grisslehamn i sig är en liten mysig skärgårdsort och Havsbaden har en supertrevlig relax, behandlingar etc, jättefin restaurang med högklassig mat.

Har ni sedan några dagar på er, kan ni ta färgan över till Åland och mysa där. Riktigt fint!

Vi stannade till i Grisslehamn på vår båtresa efter bröllopet och lyxade till det på Havsbaden och hade det hur suveränt som helst!

• Rufsas

Ledsen, men jag tyckte att Grisslehamn var sådär faktiskt. Pyttelitet och tråkigt SPA som var helt överbefolkat. Inte så hög "minismekmånadsfaktor" men det är nog en smaksak.

Jag skulle föreslå Tjolöholms Slott där du kan boka dig i gemaket:

www.tjoloholm.se/boende/gemaket

• Sebastiána

Vi flyger som vanligt till och från bröllopet. Mellanlandar väl som vanligt i Stockholm (Arlanda eller Bromma beroende på bolag).

Svar på tråden Tips på minismekmånad?!