LINDA HÄ (eller annan Maldiverna expert!)
Äntligen håller vi på och ska boka vår bröllopsresa till Maldiverna. Helst av allt vill jag åka till Filitheyo (efter Lindas rekommendation) men sambon vill hellre åka på ett billigare alternativ... (ooops MAN ska det ju vara!!!)
Jag har fått ett prisförslag från Rifa på Fili som hamnar på ca 35000 inkl transfer & flyg men exkl mat (6 nätter) i Superior villa
Reser vi med antingen Ving eller Fritidsresor har vi fått ett prisförslag som ligger på ca 27000-32000, för(7 med Ving) 8 dgr(Fritidsresor). Deras alternativ är då inkl halvpension.
Jag tycker skillnaden är försvinnande liten, men tydligen inte mannen... Sen är skillnaden att med Ving elelr Fritidsresor får vi bättre flygtider, för att få ner priset när jag tänkt boka på egen hand blir flygresan närapå 25h mot 12,5h...
Vill iaf höra vad du/ni tycker, & om ni har erfarenhet av dessa öar:
Meeru island (med Ving)
Holiday island Resort
samt
Bandos (Fritidsresor)
Jag är främst ute efter att bara ta det lugnt, snorkla & umgås med mannen.
Ska vi ha ett lite finare boende när vi reser med Ving etc blir kostnaden såklart lite högre. Frågan är om det är värt det?
Kommer man spendera så mkt tid på rummet? Fast visst hade jag sett fram emot att få sitta på altanen som vätter mot stranden & ta en drink i solnedgången... Men det kanske man gör lika bra på någon restaurang?
Bada jucuzzi känns som detsamma...
Eftersom vi reser på så få dagar är Bandos kanske ett bra alternativ? (& för mannen som blir rastlös kanske ett besök på Male är lockande?) Men är inte det ett mecka för barnfamiljer? När vi lämnar våra egna hemma, känns det kanske mindre roligt att ha en massa barn tätt inpå?
OM jag förstått det rätt har inte Holiday ett eget husrev att snorkla på - hur viktigt är det? Är det fint snorkelvatten ändå?
Hade även gärna velat ha möjligheten att snorkla bland sköldpaddor & se delfiner som hoppar. Finns de kring Bandos & Holiday samt Meeru?
Snälla hjälp mig, blir galen på det här!! Vill kunna boka & bestämma nu på en gång när jag äntligen fått gubben med på noterna!!!! Han tycker att "Maldiverna som Maldiverna", hur viktigt är det att hamna på "rätt" ö?
Är tacksam för alla synpunkter & svar!