• havelina

Dra tillbaka inbjudan eller ignorera?

Killen bjöd mer eller mindre in sig själv till bröllopet. Han tillhör inte era närmsta vänner. Han tjaffsar ofta var nyligen hotfull mot dig och har inte bett om ursäkt sedan dess. Ni har ett litet bröllop med de närmsta.

Jag ser inte en anledning att inte dra tillbaka inbjudan. Din man måste kunna backa dig i detta.

Lycka till!

• havelina
    Miss Sofie skrev 2010-08-04 13:00:50 följande:
    Tack så mycket för era råd!Från början så tänkte vi ju bara bjuda dom till festen, men sen så skulle han filma bröllopet och vi tänkte att ja då kan vi väl lika bra bjuda honom på middagen oxå och sen blev det som det blev. Jag har mailat lite med hans sambo och hon sa att han inte var långsint och att han inte kommer att göra något för att förstöra våran dag och att han kommer att vara trevlig. Och det är ju inte det jag är orolig för, han kommer säkert vara trevlig, han är ju en liten smilfink, men det är är orolig för är hur jag kommer känna.Jag vill inte gå ner för altargången, se alla mina nära å kära och så står han där och så får jag dom där hatkänslorna som jag oftast får för honom. Jag vill inte känna hat på min bröllopsdag.Hans sambo frågade om det skulle kännas bättre om vi alla träffades innan bröllopet och åt middag eller nåt. Men jag vet inte, jag blir nervös bara jag tänker på det. Det kommer ju bli rätt stelt och jobbig, hans sambo och min kille kommer ju bara sitta å vänta på att vi ska drabba samman, eller nåt. Usch!
    Jag skulle säga som det är till dem, att du inte känner för att ha dem med på bröllopet. Sedan kan du ju säga att du gärna träffar dem och käkar middag och försöker bli sams senare, men att du inte har energi till det nu.

Svar på tråden Dra tillbaka inbjudan eller ignorera?