Dra tillbaka inbjudan eller ignorera?
Hej,
Jag behöver lite opartiskt råd.
Så här är det:
En av min killes kompisar är bjuden på bröllopet, vi var osäkra på att bjuda honom och tänkte bara bjuda honom på festen men han mer eller mindre bjöd in sig på bröllopet och min kille ogillar bråk och tjafs och denna kille tjafsar rätt ofta med folk.
Han är väldigt krävande och vill att alla ska älska honom.
Nåja nu är det så att jag och den här killen har bråkat, rätt rejält. Han missuppfattade lite saker och blev helt jäkla galen, han skrek och svor och var jävligt förbannad.
Som tur va pratade vi i telefonen och inte face to face, jag blev faktiskt lite rädd och det kändes som om vi hade pratat F2F så hade han försökt klappa till mig, det kändes så iaf.
Nåja det bråket slutade med att han och hans tjej inte skulle komma till bröllopet. Skönt kände jag, min kille tyckte att det var lite onödigt av mig att bråka med den här killen eftersom ajg vet hur han är, och jag vet, det var dumt av mig, men han pushade mig för långt.
Sen några veckor senare så träffades min kille å den här killen och då frågade han om det fortfarande va ok om dom kom på bröllopet. Min kille sa att det var ok. För han kvittar det och han ville inte bråka eller ställa till en scen och det hade det ju blivit om han hade sagt nej.
Men jag vet inte hur jag känner. Eller ja, jag vill faktiskt inte ha den här killen på mitt bröllop. Man ska ju vara omgiven av sina nära och kära och han är inte en av dom. Jag blir arg bara jag tänker på honom och det känns inte rättvist. Vi har ett rätt litet bröllop och en del av våra kompisar är bara bjudna på festen eftersom vi inte har råd att bjuda alla på middag så det känns inte rättvist att han får vara med på hela bröllopet och våra andra kompisar inte "får" det. Förstår ni vad jag menar?
Så jag vet inte vad jag ska göra. Min kille vill som sagt inte bråka med den här killen men han sa att om jag inte vill ha honom där så får jag säga det till honom. Vad ska jag göra?
Ska jag säga till dom att dom inte får komma, eller att dom bara får komma på festen eller ska jag låta det vara och bara ignorera honom på bröllopet?
Ah just det, alla våra andra kompisar som kommer på bröllopet hatar denna kille. Det är ingen som gillar honom, som har träffat honom