• zunzilk

hur drar ni gränsen?

hur dra ni gränsen för hur många och vilka ni ska bjuda?
    Vi tänkte från början ha ett litet bröllop på max 30 pers, blev sen 40 och nu ligger vi och nuddar 50 personer...
    Sen har vi ju detta med vilka som ska bjudas?`Alltid ngn som blir stött för att de anser att de borde blivit bjudna.
    I vårt fall har min BM vänner vars sombor jag inte klarar av , men de kommer ju oxå bjudas.
    När jag satt och kollade igenom listan insåg jag att det var 80 % min BM´s vänner och bekanta och knappt några av mina. Har inte tänkt på det dess mer innan jag sa att jag vill att X och Y ska komma men det var han tveksam till eftersom dels han gillar inte dem och dels är det ju så många redan.
    Sedan ville han bjuda in en vän till honom som jag verkligen inte gillar, vi har umgåtts mycket förr men sen blev det en massa fnurror på tråden och bara stelt och jobbigt mellan oss idag.
    Hur göra?
    Kan jag säga åt min BM att jag inte vill ha den familjen där? De är dessutoom nära släkt.

Sedan har vissa av våra vänner så odrägliga barn så jag funderar på att be alla lämna barnen hemma bara för att slippa en familjs ungar. ( har barn själv, så inga påhopp tack)

Suck. Det här bröllopet har gått från " ååå vad kul" till **suck*

• Svar på tråden hur drar ni gränsen?
  • zunzilk

Jag förstår hur ni menar och alla verkar ju vara inne på samma spår. :)
    Ang barn så tycker jag verkligen inte att barn har ngt på bröllop att göra, de ska sitta stilla och vara tyst och hur kul är det? Min sambo däremot tycker inte att man "kan" utesluta barn. Han är för snäll.

Ang vänner så är det ju så att de flesta är folk vi umgås med men inte folk som jag skulle umgåtts med om det inte varit för sambon, invecklat?

Jag har några vänner som jag gärna vill bjuda så det är ju inga konstigheter.
    Men sen finns det gränsfall som jag skulle vilja bjuda och där kommer gränsen in, ska man bjuda alla man umgångs sporadiskt med men för dens skull gillar massor men helt enkelt inte hinner träffa oftare..

• zunzilk

sms å fotboll skrev 2010-08-04 14:10:46 följande:
    Barnfrågan är ju känslig (har det visat sig) men vi kommer att ha buffé så det blir inte lika mycket stillasittande. Vi kommer också ladda upp med typ alla Disneyfilmer och en liten myshörna på ovanvåningen så de kan få husera fritt där om/när de tröttnar på oss andra. Ang gästerna så kör vi på principen att om vi vill ha dem där så bjuds de in. Vi kommer bjuda de vi tycker om att umgås med, därmed inte sagt att vi gör det så ofta. Några av paren träffar vi kanske max en eller två gånger om året men det skulle inte kännas bra om de inte var där. Vi umgås en hel del med folk som vi känner via BM:s syster och hennes kille men de kommer vi inte bjuda just för att vi inte umgås med dem själva.

Ja visst är det så att det är en känslig fråga, men samtidigt så är det ju vår dag och egentligen enda dagen som vi får bestämma över helt. Sen är det upp till gästerna att "take it or leave it". Vissa undantag kommer nog göras men på inbjudan kommer det stå X och Y inte fam.XochY. Jag vill även skriva i inbjudan ngt i stil med " barnen får gärna vara med i kyrkan men festen vill vi ha barnfri." Detta vill inte min sambo. Han tycker att folk får göra som de vill. svårt.

Suck det är svårt, Orkar inte tänka på det här än, tar det sen.

Svar på tråden hur drar ni gränsen?