hur drar ni gränsen?
hur dra ni gränsen för hur många och vilka ni ska bjuda?
Vi tänkte från början ha ett litet bröllop på max 30 pers, blev sen 40 och nu ligger vi och nuddar 50 personer...
Sen har vi ju detta med vilka som ska bjudas?`Alltid ngn som blir stött för att de anser att de borde blivit bjudna.
I vårt fall har min BM vänner vars sombor jag inte klarar av , men de kommer ju oxå bjudas.
När jag satt och kollade igenom listan insåg jag att det var 80 % min BM´s vänner och bekanta och knappt några av mina. Har inte tänkt på det dess mer innan jag sa att jag vill att X och Y ska komma men det var han tveksam till eftersom dels han gillar inte dem och dels är det ju så många redan.
Sedan ville han bjuda in en vän till honom som jag verkligen inte gillar, vi har umgåtts mycket förr men sen blev det en massa fnurror på tråden och bara stelt och jobbigt mellan oss idag.
Hur göra?
Kan jag säga åt min BM att jag inte vill ha den familjen där? De är dessutoom nära släkt.
Sedan har vissa av våra vänner så odrägliga barn så jag funderar på att be alla lämna barnen hemma bara för att slippa en familjs ungar. ( har barn själv, så inga påhopp tack)
Suck. Det här bröllopet har gått från " ååå vad kul" till **suck*