Inlägg från: sms å fotboll |Visa alla inlägg
  • sms å fotboll

hur drar ni gränsen?

Vi gjorde först upp en lista över all släkt och alla vänner. Då blev vi ca 100 st.

Sen strök jag släkten på mammas sida (mormor med sambo undantaget) för vi umgås inte och de har en tendens till att ta över.

Sen strök vi sambons släkt på hans mamma sida (morfar undantaget) av samma anledning och hans pappa har inga syskon så det blir mest släkt från min pappas sida.

De flesta vännerna är ursprungligen mina men efter så många år ihop så känns de mer som våra vänner.

Nu är vi nere på 53 stycken plus några barn så nu känns det finfint :)

• sms å fotboll

Barnfrågan är ju känslig (har det visat sig) men vi kommer att ha buffé så det blir inte lika mycket stillasittande. Vi kommer också ladda upp med typ alla Disneyfilmer och en liten myshörna på ovanvåningen så de kan få husera fritt där om/när de tröttnar på oss andra.

Ang gästerna så kör vi på principen att om vi vill ha dem där så bjuds de in. Vi kommer bjuda de vi tycker om att umgås med, därmed inte sagt att vi gör det så ofta. Några av paren träffar vi kanske max en eller två gånger om året men det skulle inte kännas bra om de inte var där. Vi umgås en hel del med folk som vi känner via BM:s syster och hennes kille men de kommer vi inte bjuda just för att vi inte umgås med dem själva.

Svar på tråden hur drar ni gränsen?